Gå til innhold

Billig termometer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv montert Lian Li Termometer på hhv. CPU og HDD. Jeg fraråder deg å montere sensoren rett oppå CPU (altså "inni" kjølepastaen mellom CPU og kjøleblokk) da dette mest sannsynlig vil kunne redusere kjøleblokkens evne til å lede energi vekk fra CPU.

 

Selv har jeg lagt sensoren like inntil CPU, slik at den berører kanten på CPUen. La meg også føye til at Lian Li termometer viser 10 grader lavere temp på CPU enn Asus-proben (sannsynligvis pga forskjellige målepunkter - samt at Lian Li Termometeret er complete waste of money :lol: )

Lenke til kommentar
Hammer? ;-)

Jeg prøvde en gang å file meg ned til termistoren, men det var helt dødfødt.

En løsning er muligens å kjøpe en tilsvarende uinnpakka termistor fra ELFA og lodde den på ledningen.

 

kan du gi en url til en sånn en? tenkte på å kjøpe den greia på clasern og lodde på to nye termistorer, fordi de som følger med er altfor svære...

Lenke til kommentar
Hammer? ;-)

Jeg prøvde en gang å file meg ned til termistoren, men det var helt dødfødt.

En løsning er muligens å kjøpe en tilsvarende uinnpakka termistor fra ELFA og lodde den på ledningen.

 

kan du gi en url til en sånn en? tenkte på å kjøpe den greia på clasern og lodde på to nye termistorer, fordi de som følger med er altfor svære...

www.elfa.se og søk på termistor.

Er smertelig blank på dette.

Men det ser ut til at det viktige her er motstand ved 25C, max/min- verdi og feilmargin.

Tar fram multimeteret til helga og ser om jeg blir noe klokere.

Ganske billige komponenter så det går vel å bestille en neva forskjellige. Ettersom meteret har to prober kan man bytte en ad gangen for å sjekke.

 

Er det noen som har prøvd seg på dette tidligere eller har litt greie på termistorer?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...