Gå til innhold

noen andre som virkelig hater facebook og ordet sosiale medier?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

noen andre som virkelig hater facebook og ordet sosiale medier?

 

fy faen i hælvette jeg er så lei av å høre om facebook og sosiale medier hele jævla tiden på nyhetene? hvor lenge regner dere med at det vil vare? blir vi noen gang kvitt det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sosiale medier er noe av det store som skjer i verden for tida innen medier.

Akkurat som når radioen kom, når TV-en kom, når mobiltelefoner kom og når internettet kom.

 

Sosiale medier er en ufattelig stor greie, så det er en selvfølge at det er mye om det i media for tiden.

 

EDIT: Og om vi noen gang blir kvitt det vet jeg ikke. Men ikke innen de nærmeste årene.

Endret av kjermy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes personlig det er synd at vi har begynt å sosialisere oss gjennom disse mediene.

 

Det ødelegger mange folks sosiale egenskaper. Det gjør oss mindre kreative. Det gjør oss latere. Lista er lang.

 

For å gi et konkret eksempel:

 

2011:

 

Det er snart fotballtrening. Oppdatering av status om at du skal trene. Du pakker ikke bagen, men har shortsen under buksa, tar skoene i hånda, og møter opp på trening 3 minutter før den starter. Når treninga er ferdig labber du i garderoben, tar på jobbeskoa og drar rett hjem, logger på facebook og oppdaterer statusen om noe morsomt/bra/fryketlig som skjedde på treninga. Noen tilfeldige "liker" det, og noen som faktisk var på treninga kommenterer dette.

 

1999:

 

Det er snart fotballtrening. Du har allerede vært ved banen i en time og lekt deg med ballen og tulla med kompiser. Når treninga er ferdig sitter dere igjen i garderoben og snakker om ting som skjedde på treninga. Hvor morsomt det var at "Lars" bomma på den kjempesjansen. Hvor sykt mål Johan scora på det frisparket. Mulig at noen av dere avtaler å stikke hjem til en av gjengen for å se en film, spille volleyball, teste den nye motorsykkelen(w/e)

 

 

 

Jeg mener vi hadde det bedre i 1999.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

..

 

Kunne ikke vært mer enig. Sosiale medier svekker menneskers sosiale evner. Ser ikke mye positivt i det.

Det er ikke rart flere og flere får sosial angst..

 

Jeg vil egentlig ikke kalle det å være sosial engang.

Vi får bare flere og flere hjelpemidler i hverdagen, tilslutt vil ikke mennesket greie å gjøre noe som helst, fordi teknologien har tatt over totalt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg hater ikke sosialemedier, men irriterer meg litt det at alt skal via facebook nå, nesten alle tv programmer/radioprogrammer har konkuranser og annet på facebook siden sin. HUsker da man kunne sende inn mail eller sms til programmet Annen ting som irriterer meg er nettsider som viser hvilke av dine venner som har vert innom dem,er vel ikke så interresert i hvilke nettsider vennene mine er inne på, å ikke minst tenk om de ikke vil at jeg skal vite hvilke nettsider de er inne på.

Lenke til kommentar

Man kan enkelt bli anklaget for diverse ting bare med å poste bilder og kommentarer på sosiale medier

Jeg er strengt imot alt det der tøvet, eneste jeg bruker det til er å brife med det jeg eier.

Poste noe som dette: Idag hadde jeg en one night stand (kunne brydd meg mindre), idag hadde jeg en brødskive (kunne enda mer brydd meg mindre), jeg driter i de derre tinga.

 

Ting som er "inn" idag synes jeg er bare noe tull "hint Bieber, Minaj og "rapperen med sølvkjeften" samt "sosiale medier"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...