Gå til innhold

Xperia eller Vivaz?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Litt nye" ja, for "veldig nye" er de ikke. Blir som å velge mellom pest og kolera det der ... tror kanskje jeg hadde gått for X10i, siden den visstnok skal ha blitt til å leve med etter oppdateringen til Android 2.1. Symbian-OSet på Vivaz ville jeg ha takket nei til.

 

Sony Ericsson har mer eller mindre innrømmet at de tabbet seg ut med X10, og framtidige telefoner vil få en løsere integrering mellom Android og Sonys egne UI-elementer. Timescape og Mediascape blir widgets i stedet for integrerte deler av OSet til telefonen. Derfor ville jeg, dersom jeg skulle ha Sony Ericsson-telefon, helt klart ha bitt tennene sammen og ventet til de slipper Arc / Neo / Play / Pro på det norske markedet, antakelig i mars/april. Alle disse modellene slippes med Android 2.3 "Gingerbread".

 

Om du ser på andre telefoner enn Sony så finnes det mye bra å velge mellom. Samsung Galaxy S er ganske billig for tida, og mye bedre enn X10. Ellers får du sikkert en ny iPhone 3GS ganske billig om du synes iPhone 4 blir for dyr. Både Huawei og LG har gode Android-telefoner som ikke er altfor dyre, og om du er åpen for Symbian og Vivaz så ville jeg nok heller ha gått for en Nokia :)

Lenke til kommentar

Jeg tror at det vil bli gøy med en av de litt nye smart-telefonene.

Har egentlig ikke noe annen grunn til at jeg vil ha en av disse...

 

Jeg har jo selvfølgelig hørt fra venner at de er ganske bra telefoner.....

Disse telefonene er ikke "litt" nye engang, spør du meg. :lol: Jeg har X10 selv og er fornøyd, for all del, men den er altså et år gammel, og det kommer ikke flere oppdateringer til den. Mannen i huset her har en telefon med en enda eldre versjon av Android, og allerede nå er det svært mange apper som ikke fungerer på telefonen hans fordi alle sammen krever nyere versjoner av Android. Jeg antar at det også vil bli virkeligheten for X10 etter hvert. Det skjer så mye nytt hele tiden at hvis du ønsker en telefon som skal vare mer enn et halvt år er det ikke noe sjakktrekk å kjøpe en som allerede er utdatert.

Hvis du bare vil ha en smarttelefon til "vanlig" bruk fordi du synes de er tøffe og morsomme, finnes det mange rimelige og nyere telefoner som sikkert er bedre kjøp, blant annet ville jeg sjekket denne fra Huawei som kommer godt ut av testen til Amobil.

Og hvis du vil ha en skikkelig "tung" telefon som gjør alt unntatt å henge opp klesvasken, og prisen ikke er så viktig, finnes det seriøst et HAV å velge i!

Lenke til kommentar

Sony Ericsson har mer eller mindre innrømmet at de tabbet seg ut med X10, og framtidige telefoner vil få en løsere integrering mellom Android og Sonys egne UI-elementer. Timescape og Mediascape blir widgets i stedet for integrerte deler av OSet til telefonen. Derfor ville jeg, dersom jeg skulle ha Sony Ericsson-telefon, helt klart ha bitt tennene sammen og ventet til de slipper Arc / Neo / Play / Pro på det norske markedet, antakelig i mars/april. Alle disse modellene slippes med Android 2.3 "Gingerbread".

 

Er det ikke mulig å oppdatere Xperia x10 til android 2.3??

Lenke til kommentar

Sony Ericsson har mer eller mindre innrømmet at de tabbet seg ut med X10, og framtidige telefoner vil få en løsere integrering mellom Android og Sonys egne UI-elementer. Timescape og Mediascape blir widgets i stedet for integrerte deler av OSet til telefonen. Derfor ville jeg, dersom jeg skulle ha Sony Ericsson-telefon, helt klart ha bitt tennene sammen og ventet til de slipper Arc / Neo / Play / Pro på det norske markedet, antakelig i mars/april. Alle disse modellene slippes med Android 2.3 "Gingerbread".

 

Er det ikke mulig å oppdatere Xperia x10 til android 2.3??

slik jeg har forstått det så har SE forlatt alle nåværende android-mobiler og ikke kommer til å oppdatere de. Er vel HTC som er best å oppdatere telefonene sine leste jeg i en undersøkelse her på amobil. X10 har vel fortsatt 2.0?

Lenke til kommentar

Sony Ericsson har mer eller mindre innrømmet at de tabbet seg ut med X10, og framtidige telefoner vil få en løsere integrering mellom Android og Sonys egne UI-elementer. Timescape og Mediascape blir widgets i stedet for integrerte deler av OSet til telefonen. Derfor ville jeg, dersom jeg skulle ha Sony Ericsson-telefon, helt klart ha bitt tennene sammen og ventet til de slipper Arc / Neo / Play / Pro på det norske markedet, antakelig i mars/april. Alle disse modellene slippes med Android 2.3 "Gingerbread".

 

Er det ikke mulig å oppdatere Xperia x10 til android 2.3??

slik jeg har forstått det så har SE forlatt alle nåværende android-mobiler og ikke kommer til å oppdatere de. Er vel HTC som er best å oppdatere telefonene sine leste jeg i en undersøkelse her på amobil. X10 har vel fortsatt 2.0?

 

Det er litt for svakt---- til å være SE :(

 

Men er x10 i det heletatt på markedet, finner den ikke på telenor eller på netcom,.,

 

 

Vil du/dere anbefale windows mobile?

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke windows mobile 6. Har ikke prøvd mobile 7 enda, så skal ikke si nei til den, men er vist ganske drøy på og bruke internett.

 

Vet ikke hvor mye penger du har tenkt til og bruke på ny telefon, men jeg foretrekker selv android av smarttelefonenes operativsystem.

 

Huawei u8800 er en av de rimeligere, gode telefonene. Vurderer en selv :tease:

 

Men, snart dukker det opp nye telefoner, har du nok tolmodighet venter du en månede eller to og ser på markedet igjen.

2kjerners mobile prosessorer er snart ute, og det kommer til og være ganske mye heftigere enn hva du får tak i nå.

Har du god nok tid, venter du, hvis ikke;

Htc Desire, Huawei u8800, samsung galaxy S, Google Nexus s, etc. Mange gode telefoner på markedet nå, kommer bare ann på deg

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke windows mobile 6. Har ikke prøvd mobile 7 enda, så skal ikke si nei til den, men er vist ganske drøy på og bruke internett.

 

Vet ikke hvor mye penger du har tenkt til og bruke på ny telefon, men jeg foretrekker selv android av smarttelefonenes operativsystem.

 

Huawei u8800 er en av de rimeligere, gode telefonene. Vurderer en selv :tease:

 

Men, snart dukker det opp nye telefoner, har du nok tolmodighet venter du en månede eller to og ser på markedet igjen.

2kjerners mobile prosessorer er snart ute, og det kommer til og være ganske mye heftigere enn hva du får tak i nå.

Har du god nok tid, venter du, hvis ikke;

Htc Desire, Huawei u8800, samsung galaxy S, Google Nexus s, etc. Mange gode telefoner på markedet nå, kommer bare ann på deg

 

Jeg tror jeg tar meg litt tid og venter på at Xperia arc kommer på telenormarkedet!

:thumbup:

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å oppdatere Xperia x10 til android 2.3??

slik jeg har forstått det så har SE forlatt alle nåværende android-mobiler og ikke kommer til å oppdatere de. Er vel HTC som er best å oppdatere telefonene sine leste jeg i en undersøkelse her på amobil. X10 har vel fortsatt 2.0?

Det stemmer nok, du vil aldri få noen offisiell oppdatering til X10 utover at de har oppgradert den til 2.1. Det er vel ikke noen krise egentlig, bortsett fra ytelsen så er hverken 2.2 eller 2.3 revolusjonerende annerledes enn 2.1. Det viktigste er vel at den kjører 2.x.

 

Om du vil så kan du oppdatere den selv, XDA har et tilsynelatende godt utviklingsmiljø rundt X10. Ser at de har en 2.3-ROM ute, riktignok med en del utestående funksjonalitet, men etterhvert blir det nok ikke noe problem å kjøre 2.3 på X10. Cyanogen 7 er også ute i en "pre-pre-beta"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt usikker på om det er meg du svarer til eller ikke, men tilfelle vil jeg si at Vivaz har nok garantert et langt bedre kamera enn U8800

 

jarle

U8800 har generelt bedre komponenter enn vivaz, og har ikke sony ericsson sitt fæle UI. Jeg har ikke noen av telefonene, så jeg kan ikke sammenligne de. Derfor skal jeg ikke si noe om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...