Gå til innhold

Import av Laptop eller tablet


Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om det var noen som visste hvor vanskelig det skulle vært å få en laptop eller tablet tilsendt fra USA?

Så på en dutycalculator som sa at laptops og tablets var dutyfree og få importert til norge.

 

Funnet ett produkt på ebay som shipper globalt, men hvis jeg må betale massevis for å få den inn uansett er det ikke aktuelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør nok en feil som desverre er ganske vanlig. Dutyfree er ikke det samme som momsfritt, men avgiftsfritt. Etter å ha jobbet på Gardermoen så kan jeg love deg at det er ca. 95% av befolkningen som trur at det er momsfritt å handle der, når det egentlig er avgiftene som du slipper.

Lenke til kommentar

Okei, takk skal dere ha, det med tastaturet hadde ikke vært noe problem. Laderen hadde jeg sjekket, den kostet litt over 7k også sto prisen oppgitt som ca 8500 etter frakt på ebay. Søkte på ebay.no globalt fra usa

 

sjekket med importkalkulatoren til tollvesenet og så ut som det kom på ekstra 2000 i moms og tollgebyr. Så hele maskinen blir på ca 10k

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Den jeg skal ha finnes ikke i norge enda og jeg har ikke funnet noe info om når den er tilgjengelig i norge.

Det er en tablet pc, asus ep121 for å være mer eksakt. Har lenge prøvd å bestemme meg for hva jeg skulle kjøpe og det sto mellom den eller en hp elitebook 2730p/2740p men tror jeg går for slate tablet ettersom den har veldig god skjerm og mer portable samt litt billigere

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er selv intressert i ASUS Eee Slate EP121 har du funnet et godt sted å kjøpe denne, etv hvilke alternativer annet en hp elitebook fant du? Er det fordelaktig å kjøpe med 32gb og stort SD XC kort eller er disse veldig trege?

Endret av Penetal
Lenke til kommentar

Har enda ikke funnet noe sted å kjøpe EP121, jeg gikk for 2740p tilslutt, vet man får den på ebay (EP121) for ca 10000 etter alle kostnadene, men det er den minste versionen.

De andre jeg så på var Lenovo Thinkpad X201t, Fujitsu T-730 og Fujitsu LifeBook T901

 

Men jeg er ekstremt fornøyd med min 2740p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...