Gå til innhold

Den virkelige Hitler. NB: STERKE BILDER!


pk2010

Anbefalte innlegg

Jo, det er faktisk ikke så enkelt. Med mindre morderne er drevet av ideologi (som i Kambodsja) eller etnisk hat (som i Rwanda eller Jugoslavia) så er det vanskelig å få vanlige mennesker til å delta på noe sånt. Det var nazistenes dillemma, de fleste soldatene var ikke drevet av ideologi men av pliktfølelse og fedrelandsstolthet, man kunne få dem til å skyte på fæle kommunister, men ikke på å sulte ihjel sine naboer i stor skala.

 

Ren synsing.

 

Eller eksisterer det noen kilder som sier at jøder hadde en høyere "status" hos tyske soldater enn kommunister?

Endret av Tå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kunne ikke ha skjult masse-gassing av 6 millioner for offiserene og soldatene. Umulig.

 

Dessuten - om amerikanere kunne la 1 million fanger sulte ihjel, så kunne vel teoretisk sett tyskere gjøre samme. Les her: Eisenhowers dødsleirer

 

Uansett - det er bare tull å spekulere i hva tyskerne "kunne" og "ikke kunne" ha gjort. Bare spekulasjon. Har ingen substans. Det som gjelder er beviser. Folk kan gjøre hva som helst. Det vet vi. Spørsmålet er hva som ble gjort.

 

Om våre ikke-nazististe soldater i Irak kan gjøre dette:

 

abu_gharib28m5.jpg

 

så kunne vel tyskerne også gjøre ting som var minst like ille. Minner om hvordan tyskerne er framstilt i vitnemål: man kastet spedbarn opp i luften og skjøt på dem, brente folk til døds med flammekaster osv.

 

------------------

 

Masse motsetninger her:

 

På den ene siden så kunne ikke tyskerne skyte eller sulte jødene ihjel. Fordi de var for snille.

 

På den andre siden forteller vitnemålene om hvilke utrolige sadister tyskerne var.

 

På engelsk: you can't have it both ways. Or: make up your mind. Or: get your story straight.

 

Nei, hele røverhistorien er bare til å ryste på hodet av.

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det mange tyske soldater som deserterte fordi de nektet å adlyde ordre om å drepe jøder eller andre "fredlige naboer"?

 

Vet ikke.

 

Var det slik at antisemittisme ikke var utbredt blant den tyske befolkningen før og under WW2?

 

Jeg liker ikke ordet anti-semittisme ettersom jeg er temmelig usikker på om jødene er noe mer semitter enn hva vi er, men skjønner pointet. Joda, det tyske folk hadde nok en ganske negativ innstilling til jødene. Etterhvert. Nazistene drev jo massiv propaganda som gikk på at jødene var fienden. Men samtidig - folk var folk og mange som var vant med å gjøre forretninger med jøder osv. hadde gjerne ikke så mye i mot dem personlig. Noe "hat" tviler jeg dog på at det var snakk om. Hat er som regel basert på personlig erfaring - som med mellom kroater og serbere på Balkan. Eller mellom jøder og arabere i dagens Palestina.

 

eternaljew.jpg

 

Plakat for filmen "Den Evige Jøde." Klassisk anti-jøde propaganda som folk var oppfordret til å gå og se.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett - det er bare tull å spekulere i hva tyskerne "kunne" og "ikke kunne" ha gjort.

Vel, det var du som spekulerte. Men du tenkte kanskje ikke at noen skulle svare på spekulasjonene.

 

Minner om hvordan tyskerne er framstilt i vitnemål: man kastet spedbarn opp i luften og skjøt på dem, brente folk til døds med flammekaster osv.

Jeg har aldri trodd at den jevne tysker var mer ondskapsfull enn andre folkeslag. Men nazistenes bødler var ikke nødvendigvis den jevne tysker, det var nok der som i andre totalitære systemer en viss type mennesker som ble rekruttert til drittjobbene.

 

Det samme gjelder Sovjet og Kina: Russerne og kineserne var og er ikke noe spesielt sadistisk folkeslag, men allikevel døde flere der enn av Hitlers ugjerninger.

 

Masse motsetninger her:

På den ene siden så kunne ikke tyskerne skyte eller sulte jødene ihjel. Fordi de var for snille.

På den andre siden forteller vitnemålene om hvilke utrolige sadister tyskerne var.

På engelsk: you can't have it both ways. Or: make up your mind. Or: get your story straight.

Tja, det er et problem primært dersom begrunnelsen brukes av de samme personer.

 

Var det mange tyske soldater som deserterte fordi de nektet å adlyde ordre om å drepe jøder eller andre "fredlige naboer"?

Hvor skulle de desertere? Til Sovjetunionen? Ta ferja til Dover??

 

Var det slik at antisemittisme ikke var utbredt blant den tyske befolkningen før og under WW2?

Antisemittismen var nok utbredt. Men folk flest var ikke massemordere.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett - det er bare tull å spekulere i hva tyskerne "kunne" og "ikke kunne" ha gjort.

Vel, det var du som spekulerte. Men du tenkte kanskje ikke at noen skulle svare på spekulasjonene.

 

Niks. Jeg spekulerer ikke. Jeg spør etter beviser. At de allierte sultet ihjel minst 1 million krigsfanger er dokumentert. Ingen spekulasjon. Jeg bare sier at dette er en praktisk måte å utføre massemord på. Alt du trenger er et gjerde og et fåtall soldater med maskingevær.

 

Minner om hvordan tyskerne er framstilt i vitnemål: man kastet spedbarn opp i luften og skjøt på dem, brente folk til døds med flammekaster osv.

Jeg har aldri trodd at den jevne tysker var mer ondskapsfull enn andre folkeslag. Men nazistenes bødler var ikke nødvendigvis den jevne tysker, det var nok der som i andre totalitære systemer en viss type mennesker som ble rekruttert til drittjobbene.

 

Det samme gjelder Sovjet og Kina: Russerne og kineserne var og er ikke noe spesielt sadistisk folkeslag, men allikevel døde flere der enn av Hitlers ugjerninger.

 

Tyskerne var helt klart mer siviliserte enn russerne. Russerne kom fra et av de mest sataniske regimene som noen gang har eksistert: Sovjet. Russerne hadde ingen skrupler med å voldta, stjele, torturere eller massakrere. De skjøt gjerne hverandre også om de hadde noe å tjene på det. Et menneskeliv betydde ingenting. "Moral" var en absurditet i Sovjet. Et ord helt uten mening.

 

Minner om den grundig dokumenterte voldtektskampanjen de allierte hadde der 1 million tyske kvinner ble voldtatt. Gjorde tyskerne noengang noe tilsvarende? Har aldri engang hørt om at de gjorde noe slikt. Men pussig nok ... er det allikevel tyskerne som blir framstilt som brutale monstre.

 

Venter fremdeles på de bevisene for at tyskerne utryddet 6 millioner forsvarsløse jøder. Hovedsaklig i konsentrasjonsleirene og ved bruk av gass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
At de allierte sultet ihjel minst 1 million krigsfanger er dokumentert.

Flott, da bør det vel ikke være noe problem å svare på spørsmålene som jeg stilte?:

@Belzebob, Angående bildene av fangende tyskere, kan du finne faktaen og bevis som svarer på følgende spørsmål:

Hvor mange døde?

Hva døde de av?

Hvor ble likene begravd?

Hvor er vitneuttalelsene?

Lenke til kommentar

Jeg bare sier at dette er en praktisk måte å utføre massemord på. Alt du trenger er et gjerde og et fåtall soldater med maskingevær.

Og jeg "bare" svarte hvorfor dette ikke var en praktisk måte.

 

At de allierte sultet ihjel minst 1 million krigsfanger er dokumentert.

Sier du. Men så langt har jeg ikke sett mye slik dokumentasjon her som det ikke står http://www.vigrid... foran.

 

Minner om den grundig dokumenterte voldtektskampanjen de allierte hadde der 1 million tyske kvinner ble voldtatt.

?

 

Venter fremdeles på de bevisene for at tyskerne utryddet 6 millioner forsvarsløse jøder. Hovedsaklig i konsentrasjonsleirene og ved bruk av gass.

Vel vitende om at ingen her på forumet er istand til å presentere argumenter og kilder som du er villig til å godta som bevis. Så da kan du få vente lenge og forgjeves. Men som sagt: Det er dere som har noe å bevise, om det skal bli noen flere av dere.

 

På den ene siden jobber tiden for dere. Vitnene dør og "bevisene" går i den kollektive historiske glemmeboken. Men på den annen side så kommer det stadig nye og mer tidsriktige konspirasjonsteorier. 9/11 og chemtrails har overtatt. Så jeg er rent personlig redd for at tiden tvert om løper fra dere.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det mange tyske soldater som deserterte fordi de nektet å adlyde ordre om å drepe jøder eller andre "fredlige naboer"?

 

 

Ja, det var "relativt" vanlig. Men mange var også redde for å havne i straffebataljoner eller konsentrasjonsleirer, så det var nok mange fler som var uenig med hva de gjorde enn som faktisk deserterte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er vel også slik at hvis du repeterer det å utføre noe grusomt blir hjernen din "amputert" og du føler ingenting?

Mulig, men det varierte nok veldig fra person til person, så og anta at alle fikk hjernen "amputert" og bruke det som grunnlag, tror vi skal la være ^^

Lenke til kommentar
At de allierte sultet ihjel minst 1 million krigsfanger er dokumentert.

Flott, da bør det vel ikke være noe problem å svare på spørsmålene som jeg stilte?:

@Belzebob, Angående bildene av fangende tyskere, kan du finne faktaen og bevis som svarer på følgende spørsmål:

Hvor mange døde?

Hva døde de av?

Hvor ble likene begravd?

Hvor er vitneuttalelsene?

 

Beklager - kan ikke bevise noe. Så vi får stryke hendelsen fra historiebøkene. Eh, jeg glemmer meg: denne hendelsen er jo strøket fra historiebøkene.

 

Var det mange tyske soldater som deserterte fordi de nektet å adlyde ordre om å drepe jøder eller andre "fredlige naboer"?

 

 

Ja, det var "relativt" vanlig. Men mange var også redde for å havne i straffebataljoner eller konsentrasjonsleirer, så det var nok mange fler som var uenig med hva de gjorde enn som faktisk deserterte.

 

Jasså, ja. Litt dokumentasjon er vel for meget å be om?

 

Hva angår konsentrasjonsleirene, som egentlig heller bør refereres til som arbeidsleirene - så var det faktisk slik at folk søkte seg dit for å få mat for dagen og lønn. Det var veldig harde tider i Tyskland og folk trengte lønnet arbeid.

 

Pengeseddel fra Auschwitz:

auschwitz_money.jpg

 

Arbeidere i Auschwitz-Monowitz. Det største industrielle senteret i tilknytning til de leirene vi kaller konsentrasjonsleirer.

Monowitz.jpg

 

Når det gjelder desertering så var situasjonen motsatt av det godeste Geeder sier: frivillige fra stort sett hele verden sluttet seg til den tyske hæren. Her er frivillige fra Tyrkia:

225px-Bundesarchiv_Bild_146-1973-116-11,_Waffen-SS,_13._Gebirgs-Div._%22Handschar%22.jpg

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BelzeBob:

 

Om vi nå helt hypotetisk antar at du har rett, så må jo det bety at et eller annet sted der ute er det beviser som underbygger det du sier. Og i forlengelsen av det har jeg et par spørsmål til deg:

 

Hvem har denne informasjonen som kan snu verden og historien på hodet om den havner på Wikileaks? Har Angela Merkel et dokument signert av Stalin og Churchill i en safe på kontoret sitt? Hvem er "med" i den hemmelige klubben som vet sannheten? Har noen utenlandske statsledere fortalt det til Jens Stoltenberg, og truet med atomkrig om han fortalte det videre?

Lenke til kommentar

BelzeBob:

 

Om vi nå helt hypotetisk antar at du har rett, så må jo det bety at et eller annet sted der ute er det beviser som underbygger det du sier. Og i forlengelsen av det har jeg et par spørsmål til deg:

 

Hvem har denne informasjonen som kan snu verden og historien på hodet om den havner på Wikileaks? Har Angela Merkel et dokument signert av Stalin og Churchill i en safe på kontoret sitt? Hvem er "med" i den hemmelige klubben som vet sannheten? Har noen utenlandske statsledere fortalt det til Jens Stoltenberg, og truet med atomkrig om han fortalte det videre?

 

Slik er det: det er omtrent totalt irrelevant hvor mye informasjon som er der ute. Kun én ting teller: hovedstrøm-media (mainstream media). Så lenge hovedstrøm-media ikke rapporterer om disse tingene så fortsetter ting som før. Dette gjelder ikke bare Holocaust, men alle kontroversielle emner.

 

Wikileaks er også hovedstrøm. De "lekker" aldri noe som har særlig betydelse. Bare litt kjøttbein til hundene innimellom. Så folk kan si "se på Wikileaks! De er slike rebeller!" Wikileaks kunne ha kommet ut med sannheten om 9/11, for eksempel. Men det skjer ikke. For Wikileaks spiller på lag med myndighetene.

 

Kun én ting teller: kontroll med media. Den som styrer media styrer alt. Vi kan samle en million dokumenter som viser at Holocaust er løgn, men så lenge hovedstrømmen ikke vil røre i det med ildtang kan vi kun nå de som allerede har skjønt at noe er muffens, og selv har begynt å lete etter sannheten ute på nettet eller langt inne i et eller annet bibliotek.

 

Alle er livredde for Holocaust. Akademikere holder seg langt, langt unna. Redaktører tør ikke si noe om det. Annet enn hva den offisielle linjen sier. 100%. Holocaust er den største hellige kuen, og ingen har særlig lyst å slakte den. Det blir altfor mye skrik og blod.

 

SacredCowES_468x521.jpg

Holocaust.

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du listen over alle gangene jødene har ropt og skreket om "holocaust" og "6 millioner" oppigjennom historien?

 

Listen er nok ikke komplett.

 

Reprise:

 

Litt fra "Best of" 6 millioner og holocaust:

 

1899: "mighty holocaust of Jews" i Spania:

http://img256.images...shholocaust.gif

 

1905: Russisk holocaust av jøder:

http://img220.images...russiaholo5.gif

 

1906: 6 millioner i Russland som holder på å dø:

http://www.holocaust...russia_1906.jpg

 

1919: 6 millioner i Russland som har dødd eller holder på å dø:

http://www.holocaust...t_holocaust.jpg

 

1921: 6 millioner i Russland som holder på å dø:

http://www.holocaust...russia_1920.gif

 

1933: "Run away from the holocaust":

http://img291.images...olocaustsru.gif

 

1936: European holocaust:

http://img90.imagesh.../smokinggun.gif

 

1938: 6 millioner ofre for anti-semittisme:

http://img148.images...56/holyhoax.gif

 

1943: millioner er allerede drept. Flere kommer til å bli drept:

http://www.historiog...e-third/09.html

 

Jan. 8, 1945: 6 millioner har dødd i nazi-Tyskland:

http://img229.images...upthenumber.gif

 

Feb. 17, 1945: Av Europas 6 millioner jøder slapp bare 500.000 unna døden:

http://img233.images.../2323/total.gif

 

-----------------------

 

Men anledningen i andre verdenskrig var spesielt god i og med at jøder ble satt i leir + man brukte Zyklon B for avlusing. Ja, man hadde ekte gasskamre: for å rengjøre tøy.

 

Krever ikke særlig mye fantasi å si at man gasset ikke bare tøy, men også mennesker.

 

Og husk: dette med gasskammer er kun én av mange, mange ting tyskerne ble beskyldt for. De ble også beskyldt for å f.eks ha sprengt jøder med en atombombe, kokt jøder levende, drept jøder med elektriske gulv osv. Alt dette kom fram i Nuremberg. Alt dette, og mye, mye mer. den ene historien mer absurd enn den andre.

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, nettopp.. Se på Charles Darwin, f.eks. Han oppdaget noe banebrytende, og stod frem, han ville ikke holde løgnen ved like.. Kanskje jeg har for stor tro på menneskehetens fornuft, men jeg håper at det ikke ville vært mulig å holde en slik løgn ved like såpass lenge..

 

Ellers kan jeg jo nevne at VG aldri kom med oppfølgeren til denne artikkelen; at politiet kom frem til at såpestykket ikke inneholdt menneskerester:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=596176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...