Gå til innhold

Ang. en kjøpt bærbar PC


Anbefalte innlegg

Hei.

Ved et uhell klarte jeg for ca 3-4 uker å ødelegge min Acer-bærbare PC og hadde forsikring på den. Jeg sendte PC'en til butikken jeg kjøpte den hos(elprice) og de sa at de skulle videresende den til Acer for å prøve å fikse den..

 

Det har nå gått over 3 uker og jeg har ikke råd til å vente lenger pga. at jeg trenger den til skolearbeid, hjemme osv.. Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg ikke husker feil må man vente i maks 21 dager før man blir ringt og det har nå gått mer!

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, det går jo ikke an. Man har vel krav på å få en midlertidig erstatter når den er på rep. Eller siden du har forsikring(må jo være godt for noe) på den at du fikk ny maskin, mens elprice tar den gamle som er på rep. Har ikke helt satt meg i kjøpslåven, men tror at du har krav på dette. Hvis jeg var deg ville jeg tatt opp dette med de på Elprice.

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

Tenkte å ringe dem på mandag og høre hva de sier, men kan de si at jeg skal vente enda mer? Da jeg leverte PCen spurte jeg dem om det skulle ta lang tid. De sa at det ikke tar mer enn 2-3 uker og jeg fikk ikke lånePC heller.

 

Skal jeg da bare kreve en ny PC?

 

Her kan det være lurt og ringe forbrukerrådet før du tar kontakt. Har selv ringt dem flere ganger angående telefon og data som har vært på service av forskjellige grunner. Forbrukerrådet svarer mer enn gjerne på hva som gjelder av lover og regler i din sak, og det er lettere og få gjennomslag hvis du VET hva du kan kreve.

Lenke til kommentar

Selger Acer forsikring, eller er det butikken du har kjøpt forsikring av? Hvorfor skulle Acer ha noen egeninteresse av å smyge seg unna forsikringssaker? Dessuten er vel behandlingstiden irrelevant så lenge du har levert produktet innen forsikringstiden har gått ut.

 

Har ikke helt satt meg i kjøpslåven

Hvilken låve var dette? :roll:

 

Forresten:

Man har vel krav på å få en midlertidig erstatter når den er på rep.

Ved reparasjon av garantifeil har man krav på låneprodukt dersom man er avskåret fra å bruke produktet i 7 dager eller mer, gitt at det ikke påfører selger "urimelig kostnad". Aberet her er at dette ikke er en garantisak, det er en forsikringssak, og det er ikke dermed sagt at denne paragrafen i forbrukerkjøpsloven også omfatter dette. Imidlertid er det vel uansett rimelig å forvente av butikken at de kan tilby en lånemaskin når reparasjonen tar så lang tid.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Du har krav på låneprodukt om service tar over en uke, så det er bare å ta turen innom butikken igjen. Dette er selvfølgelig i tilfeller med garantireparasjoner. De fleste butikker tilbyr deg derimot låne-PC selv om det ikke er garantireparasjon, selv om du ikke har krav på dette.

 

Når det gjelder servicetid så kan dette fort ta over 3-4 uker, pga delevent og lignende.

Acer Advantage har en uskreven regel om at det ikke skal ta over en mnd å få utbedret feil på produkt. Tar det lenger enn det, så bør du ta kontakt med butikken, som får forhøre seg med Acer ang et eventuelt ombytte.

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Slike servicesaker kan fort drøye i tid, ja. Husker når jeg jobbet i butikk og folk kom tilbake etter 2 uker og klagde på at varen ikke var tilbake enda... Det tar jo nesten en uke bare å sende varen til verkstedet og tilbake, jo^^ + kø på verksted + at de må vente på deler + reperasjonstid +++ så kan det fort strekke seg over en måned uten at noen av den saks skyld har vært veldig trege på noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...