Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betaling av elektrisitet i kollektiv


Aak1

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et kollektiv som rommer 6 stk. I det siste har mange flyttet ut, og det er bare meg og én annen igjen. Dette er på størrelse med et middels hus (usikker på kvm). Det har både kjeller og loft. Leieprisen er ekskludert strøm, og dette må vi dermed betale hvert kvartal. Tidligere var det slik at strømregningen ble delt på 6. Nå når alle har flyttet ut ble den imidlertid fordelt på bare oss to. Jeg forstår at strømforbruket minsker når folk flytter ut, men varme står fortsatt på i store deler av huset for å forhindre frysing av rør o.l - i tillegg betaler leieboere mer strøm enn det de bruker selv, for belysning og oppvarming av kollektivområde, som inkluderer en stor stue, kjøkken, vaskerom og to bad.

 

Jeg har snakket med andre leietakere og leiere som sier at det er vanlig prosedyre å fortsatt fordele strømmen på 6, (hvor leier betaler for hyblene som er ubebodd)selv om det ikke bor 6 der, leietakerne skal altså ikke lide av at folk flytter ut.

 

I tillegg blir visstnok 1 eller 2 av hyblene fortsatt betalt for, og leieren tar null initiativ til å få nye til å flytte inn.

 

Jeg skal snakke med ham, men vil gjerne ha noe juridisk å slå i bordet med. Kan dere hjelpe meg?

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...