Gå til innhold

Guide: Slik får du Facebook-chat på MSN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har valgt å ikke oppgradere min MSN Messenger klient, som forresten lenge har hatt navnet Windows Live Messenger, ikke MSN (selv om alle jeg kjenner kaller den MSN).

 

Det er flere som har valgt å gjøre det samme. Noen funksjoner fungerer ikke så godt som de pleide å gjøre - antagelig for å tvinge folk til å oppgradere. Men den nye versjonen er, i mangel på bedre ord, skikkelig "bloat". Elendigheten er hatet av alle jeg kjenner som har oppgradert. Flere har byttet til andre, enklere messenger klienter. Microsoft har virkelig skjenet langt fra idealet her, og jeg er sikker på at de fleste er enige med meg.

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Dette har jeg da hatt i ukevis, dessuten er systemet så fult av feil at man til stadighet opplever at ingen er online, mens når man skrur av fb-chat dukker plutselig masse folk opp igjen. Nå har jeg deaktivert hele greia. Enda mer ufattelig plagsomt er at hvis man da snakker med noen på live messenger, så dukker chat-vinduet opp når man både besøker windows live hjemmesiden(hotmail), og facebook, hvor mange chatvinduer med det samme innholdet trenger man?

 

I å med at WWW.hardware.no har ganske stort marked i Norge, nesten enestående, så synes jeg det er rart at det ikke produseres mer innhold av redaksjonen selv, hva med å ordne noen avtaler slik at dere får tilsendt nytt hardware fra feks komplett eller andre butikker? Det må da være god reklame og bra for begge aktørene.

 

 

Jeg fikk vel rett i spådommen min når jeg sa noe ala "hva blir det neste artikkel, "Logg deg inn på nettbanken, SLIK GJØR DU DET!"

 

"innstaler spotify på Mac - UNNGÅ TABBENE, SE KJOLENE"

 

 

 

(redigert: den største jobben for en hw journalist er vel å finne dårlig stockphotos som går igjen gang på gang)

Endret av stoff3r
Lenke til kommentar

Vil dette si at man lar Facebook få MSN-passordet og MSN få Facebook-passordet? Jeg er generelt ikke interessert i å dele mine private data med leverandører.

 

Når man ikke kan adde venner i Spotify uten å gi dem Facebook-passordet ditt og dermed dele alt innholde ditt med alle Facebook-venner.... da har "integreringen" gått et hakk for langt.

 

Så tror jeg står over dette her gitt...

Lenke til kommentar

Jeg kan vel si at jeg fikk vite om denne "løsningen" med fb chat på WLM for første gang da jeg leste denne artikkelen. Så det er flere der ute som faktisk ikke vet om det.

 

Nå er jeg ikke hardcore bruker av både WLM eller FB-chat, så det er vel likegyldig om jeg benytter meg av WLM verktøyet eller ikke. Jeg er lei begge deler likevel. Foretrekker Skype jeg :)

Lenke til kommentar

Endelig er to tjenester jeg ikke bruker slått sammen til én! :D

Tenkte akkurat det samme selv :p , men sikkert greit å vite for enkelte brukere.

 

Om man ønsker å chatte over flere protokoller vil vel en flerprotokollklient være den beste løsningen. Med Jabber-protokollen så man man vel legge inn transport for de fleste protokoller også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

sjekker hardware.no ca 1 gang i uka/mnd, mest av gammel vane fra tiden da de hadde noe innehold og nytte i "artiklene".

 

skal du ha god gammeldags diehard hardware/tech nyheter/eksprimenter/fordypelse må man nok utenlands da HW.no ser ut til å ha fusjonert med itavisen og se&hør.

 

hvor er henvisningene til smartere/alternative løsninger, hvor er utdypelser om hacks/tweaks, hvor er innehold i det hele tatt.

 

inntrykket HW.no er redusert til en copy/paste/oversett tjeneste for folk med minimal peiling på alt som er spennende, med andre ord for 'folk flest' dvs saueflokken.

 

mulig jeg tar feil men denne forandringen skjedde vel rundt de tider gutta med peiling røk ut og mediehuset tek eller aller gjengen tok over, med andre ord money talk bullshit walk

 

på tide HW.no tok seg en lang walk for å tenke over en ting eller to, for eksempel å gjøre seg fortjent til navnet, eventuelt bytte navn til "copy/paste/oversett.no"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...