Svein_Jarle Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 Hei! Ikke helt sikker på om dette er riktig underforum, men håper noen kan svare meg her ganske kjapt - dette er som en hastesak å regne. Jeg har tatt noen bilder for et sportsarrangement, og gitt arrangementet selv anledning til å bruke bildene fritt i egen markedsføring. Men nå kommer et par av arrangementets partnere og vil bruke mine bilder i deres markedsføring. Altså ikke for å reklamere for arrangementet, men for å løfte seg selv frem som "offisiell sponsor av" og slikt. Så er mitt spørsmål - har de som sponsor krav på bildene vederlagsfritt, eller skal jeg behandle dem som andre reklamebyrå? Ordlyden i epostene jeg har fått fra dem vitner om at de regner med at det går bra å få bildene uten å måtte betale for dem, nemlig... Det skal nevnes at jeg aldri har skrevet under på noe ark som "overdrar" billedrettighetene til arrangøren, så de er mine uansett. Takk for alle innspill!
Araho Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 Vil virkelig tro dette er helt opp til deg selv å avgjøre, selv om jeg ikke har noen rettslig bakgrunn. Men det ville være helt urimelig om de bare skal kunne ta de, selv om de spør pent.
Svein_Jarle Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Skrevet 8. februar 2011 Da var saken ute av verden, og tråden kan legges død :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå