Gå til innhold

ny skjerm. hva bør jeg legge mest vekt på?


Anbefalte innlegg

skal a meg ny 19" til ca. 2000kr. Hva bør jeg hva merkes best i spill? maks oppløsning eller maks framerate? For 2000 ser det ut som jeg må gå litt ned på en av delene.

 

fant en på itbutikken http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare...sp?varenr=32104 vil jeg merke noen forskjell på denne (64hz) og en på f.eks 75?

 

En annen ting: er det noen som har erfaring med å dele internett på 2 maskiner, der linja går inn på den ene maskinen (som har 2 nettv.kort) og så videre til den andre med krysset kabel? Blir dette bra/tregt/virke?

Tenkte jeg kunne spare noen kroner hvis jeg slipper å¨handle router.

(har sjekka litt på forumet men fant ingenting uten router)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at skjermen er oppgitt til 1920 x 1440 / 64 Hz, har en 19" selv synes at det blir veldig smått når jeg kjører over 1152 X 864. Hva med briller finetrond ? :lol: 64Hz kan bli slitsom for øynene. HW.NO anbefaler en Hyundai Q910 til Spill PC. Den klarer 1600 X 1200 / 85Hz.

Lenke til kommentar

Oppløsningen med 64hz oppdat.frekv. er max-oppløsning. 19xx*14xx blir neppe aktuell opløsning. Vanlig for 19" er 1280x1024. ev. 1600x1200, og da klarer nok skjermen 85hz, minst 75. Grensen for et gjennomslittlig menneskelig øye er mellom 72 og 75hz.

Dette kan du kontrollere selv ved å f.eks. se forbi skjermen og fokusere på veggen bak (eller det som ev. er bak skjermen!!). Da vil du ved 60hz tydelig se flimmeret på skjermen i vidsynet. Ved 72hz vil noen ikke se flimmer, mens ved 75hz vil de aller fleste ikke se noe flimmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...