Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan er Fysikk 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det snart så vi skal velge fag for vg3. Jeg har lyst til å velge fysikk 2, men foreløpig er jeg usikker. R2 har jeg allerede bestemt meg for, og spørsmålet er da hvordan det blir med fysikk 2 i tillegg? Hvordan er arbeidsmengden og vanskelighetsgraden i forhold til fysikk 1? Hvor mye tid må jeg regne med å sette av til fysikken(får jeg god tid til de andre fagene)? Jeg ligger foreløpig på en femmer i fysikk. Fysikk er ikke mitt sterkeste fag, men dog det morsomste. Håper noen kan komme med noen innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelighetsgraden for fysikk 1 og 2 er etter min mening helt den samme.

Jeg vet ikke hvor mye du jobber, men jeg jobber med oppgaver i timene og øver to-tre dager før prøven. Da ender jeg gjennomsnittlig opp med 5.

Skrevet

Er noen flere innspill? Er det forresten en veldig stor fordel å ha hatt fysikk 2 med tanke på et framtidig sivilingeniørstudie på UIO eller NTNU?

Skrevet (endret)

Er noen flere innspill? Er det forresten en veldig stor fordel å ha hatt fysikk 2 med tanke på et framtidig sivilingeniørstudie på UIO eller NTNU?

UIO tilbyr ikke sivilingeniørstudier, ikke ingeniør heller, for den del. Fysikk 2 er veldig nyttig for fremtidige studier, dersom du velger å bli ingeniør. Du vil garantert støte på de samme emnene som er i fysikk 2 på ingeniør studiet.

Jeg synes absolutt du burde velge fysikk2!

Endret av ispep

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...