Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til oppkjøring på bil!


Anbefalte innlegg

Er ikke lenge til jeg skal ha oppkjøring på bil i Sarpsborg. Er egentlig ganske sikker på at jeg stryker, selv om jeg vet at det er helt feil innstilling. Føler meg ikke helt klar, men tenker at det er bedre å prøve enn å vente to hele måneder (lang kø hvis jeg avbestiller).

Men hadde blitt veldig glad hvis noen hadde hatt noen tips eller husket noe som helst fra oppkjøringen!

 

Vet at jeg får noen spørsmål før jeg starter, stryker jeg hvis jeg ikke klarer dem?

 

Takk for tips på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke lenge til jeg skal ha oppkjøring på bil i Sarpsborg. Er egentlig ganske sikker på at jeg stryker, selv om jeg vet at det er helt feil innstilling. Føler meg ikke helt klar, men tenker at det er bedre å prøve enn å vente to hele måneder (lang kø hvis jeg avbestiller).

Men hadde blitt veldig glad hvis noen hadde hatt noen tips eller husket noe som helst fra oppkjøringen!

 

Vet at jeg får noen spørsmål før jeg starter, stryker jeg hvis jeg ikke klarer dem?

 

Takk for tips på forhånd! :)

 

Det første du kan gjøre, er å kvitte deg med den holdningen din :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du stryker ikke om du svarer feil på spørsmålet (her var det hvertfall slik at vi trakk et kort og så skulle vi svare på spørsmålet eller utføre det som skulle gjøres). Jeg klarte det ikke, men jeg strøk ikke :) Jeg gjorde en stor feil, holdt på å kjøre inn i rundkjøringa før det var klart, men klarte det fordi jeg var så rolig og behersket. Bare prøv å slapp av og kos deg med kjøringen, ta deg god tid :)

Lenke til kommentar

Pust dypt å ta det med ro, er ofte at nervøsiteten får folk til å stryke, Sovehest har veldig rett se i spilene like ofte som du tar en titt ned på speedometeret.

 

Hvis du gjør en feil, ikke heng deg opp i den resten av turen, glem den å fortsett kjøreturen. Man stryker ikke på å gjøre en feil, men ved å gjenta den.

 

Du kommer heller ikke til å stryke om du svarer feil på det spørsmålet, det teller veldig lite.

Lenke til kommentar

Grunnen til at man ser i speil er for å ha oversikt. Trafikkforståelsen er det viktigste man viser. Om man kjører rundt som en forsiktig mus uten forståelse for trafikkbildet får man ikke lappen. Man bør i alle fall ikke få den.

Tilsvarende om man kjører rundt som en formel 1 sjåfør klin oppi ræven på alle man kommer bak.

 

Jeg skulle gjerne sett at de var langt flinkere til å teste folk på rundkjøringer og flettefelt. I Bergen er mange ubrukelig til dette. I rundkjøringer tørr dem aldri å kjøre ut, og i flettefelt tror mange at man er alt for snill om man slipper inn annenhver bil.

 

Jeg fikk lappen til tross for at jeg lå både over og under fartgrensen på min oppkjøring. Var oppi 70 i en 60 sone, i rundt 1 km (speedometeret). Det ville nok gitt en bot, sa sensor, men han mente også at jeg hadde stor forståelse for trafikkbildet, noe jeg selvsagt er enig i... =)

Lenke til kommentar

Vil bare si at BE førerprøven(personbil med stor henger) er vrien for min del, har hatt førerkort på bil i snart 5 år,

Å jeg har strøket 3 ganger nå på BE,skal opp for 4rde gang snart nå, går ikke det heller,

river jeg alle 4 vurderings sjemaene i 2, å nøyer meg med rein B.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...