Gå til innhold

hvordan få hjemmesiden min mere kjent?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei vet dere hva!!!!

 

Dette finner jeg meg ikke i!

Siden din ser nokså rotete ut. Det jeg skriver er kun mine egne personlige meninger, og er sikkert mange som vil være uenige med mye av dette.

 

  1. Linkene dine er ikke opplagte linker, ser ut som et bilde
  2. Alt for mange elementer og farger på siden
  3. Bakgrunnsbildet får skille på høyre side, ser ikke helt bra ut
  4. Alt for mange farger på tekst
  5. For mye informasjon i bildene

 

Det å oppdatere siden er viktig, om ikke er det nok ikke mange som kommer til å ta turen innom gjevnlig om siden først faller i smak.

 

Trykk på teksten på de øverste bildet, for og komme til linkene.

Skrivefeil.

 

Her vil det bli lagt ut topp 10 musikk lister.

 

Innen

Punktum og stort opphold føles ikke riktig her.

 

Sett opp linkene i en tabell og style dem med CSS så de ser ut som linker og er lettere leselige.

 

Linker skal være så opplagte at du slipper å skrive: "Trykk på teksten på de øverste bildet, for og komme til linkene."

 

Prøv å gjøre siden mer minimalistisk, og gi et bedre inntrykk av hva brukerne kan forvente av siden din med en gang de kommer inn på siden din.

 

Begynn med en overskrift (og eventuelt logo) øverst, og dropp gjerne en stor velkommen.

 

Kontaktinformasjon skal legges i <address>-tag-en.

 

Kantene ser nokså midten 90-talls ut med den 3D-effekten.

 

Prøv å legge en fengende vri på innholdet, f.eks at det er 2010 topp 10 for 70, 80 og 90-tallet.

 

Ha en konsekvent kant som følger hele veien opp, og kun bakgrunnsbilde på sidene av nettsiden.

 

Svart bakgrunn med hvit (spesielt grønn) tekst ser veldig terminal-aktig ut. Mest leselig er Svart tekst på hvit bakgrunn (og i aller høyeste grad anbefalt), men så lenge kontrastene er gode og passer til tema så kan du prøve å finne et fargespekter som passer innholdet bedre.

 

Prøv å unngå å bruk tekst i bilder. I det minste bruk alt-tekst for blinde og SE-optimalisering.

 

Hoved-delen av siden forandrer seg utifra hvor man er. E.g. ingen bakgrunn på forsiden, men bakgrunn på andre sider. Gir ikke målrettet følelse. Bakgrunnsbilde hvor klienter skal lese kan også være i veien for leselighet.

 

Selv om jeg synes at bilder for å liste topp-10 ukene ikke er den beste praksis, men sørg for at bildene er like store i alle linkene.

 

Sørg for at nettleserne vet hvor de er på siden din. Nå står det kun Uke 6. Er det uke 6 for topp 80-talls? Alle sidene heter også /index.htm, så kan ikke se her heller, men dette er et felt mange nettlesere ikke ser på.

 

I steden for å skrive at nettleserne skal trykke alt og bakoverpil, link heller til "tilbake". Alt + bakoverpil fungerer ikke her uansett og kan nok føre til frustrasjon blant noen lesere som erfarer det samme. Det å ha costum bilde fremfor skrifttypens egen bakoverpil gjør bare siden mer rotete.

 

Blir nok også vanskeligere å finne et passende design ved å blande så forskjellige sjangre som trance og 70/80/90-talls-musikk.

Endret av tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...