Gå til innhold

Billig smartphone - hvilken?


eik

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest tester og tråder til jeg blir grønn, men er fremdeles like usikker.

 

Er i markedet for en billig (med stor B) smartphone.

 

Samsung S8500 eller LG sin P500 er blandt annet noen alternativer.

Huawei har jo også noen modeller, men etter det jeg har lest meg til er disse relativt trege?

 

HTC Desire koster jo også ned mot 600 hvis man kjøper med abbonement - men har denne blitt avlegs, eller kan den fremdeles måle seg med feks S8500 og P500?

 

Eventuelt andre forslag i som ligger i bunn av prissjiktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom en Galaxy S virkelig er i bunnen av prissjiktet så er det et mye bedre valg enn HTC Desire og LG P500 ... i alle fall om du er på jakt etter en telefon med god ytelse. Den er mye mer plastic fantastic enn Desire, og den har noen irriterende feil, så du får ikke helt utnyttet den om du ikke er villig til å roote og installere noen uoffisielle fikser på den. Slik sett er Desire stødigere om du bare vil ha noe som funker greit. Om den er avlegs eller ikke spørs på bruksområdet. Om du vil ri på den kommende bølgen av 3D-spill i kjølvannet av Nvidia Tegra 2-lanseringene som kommer nå framover, så er nok Desire et adskillig dårligere valg enn Galaxy S, men om den er "avlegs" er ikke godt å svare på :)

Lenke til kommentar
HTC Desire koster jo også ned mot 600 hvis man kjøper med abbonement - men har denne blitt avlegs, eller kan den fremdeles måle seg med feks S8500 og P500?
Det er lite/ingenting som er bedre med P500 enn Desire. Desire er raskere, har bedre skjerm, har bedre kamera og har kameralys. Eneste fordelene jeg finne med P500 er at den kanskje har bedre batteri. Om du først vurderer så dyre telefoner som Desire ville jeg også sett litt på Samsung Galaxy S.

 

Jeg har selv P500, og det er en veldig god telefon iforhold til prisen. Etter min mening (legger mest vekt på oppløsning, batteri og ytelse) er det den beste telefonen til under 2600 kroner. Men det kan selvfølgelig være andre telefoner som er bedre kjøp for dine behov.

 

Om du har Djuice/Telenor så har de noen gode tilbud på Huawei U8800. Med kontankort kan man få telefonen for 1800kr. Det synes jeg er et veldig godt kjøp. Spesifikasjonene kan absolutt sammenlignes med HTC Desire Z som normalt koster 4000kr uten abonnement. Telefonen koster 2700 uten abonnement.

 

Sammenligningene i denne posten er gjort etter hva jeg forventer av en telefon. Det er mye enklere å hjelpe deg med å finne riktig telefon om vi får vite hva du ønsker av telefonen.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Sammenligningene i denne posten er gjort etter hva jeg forventer av en telefon. Det er mye enklere å hjelpe deg med å finne riktig telefon om vi får vite hva du ønsker av telefonen.

Tja det er forsåvidt ett godt spørsmål. Kjenner jeg meg selv rett blir den nok mest sannsynligvis brukt til vanlig surfing, mail og sånt. Men greit å ikke kjøpe den aller kjipeste selv om ikke mail-lesing er det mest ressurskrevende.

 

Desire HD får man jo også ned mot 1200 faktisk med abbonement, men vet ikke hvor aktuelt det er.

Utifra det jeg leser her og der virker det som Galaxy S virkelig har det meste og enda mere til, men det skorter kanskje litt på support og service fra Samsung, eller?

 

Mens igjen Desire og Desire HD kanskje har litt mangler rent hardwaremessig.

Virker som det er mange Samsung-eiere som sliter seg i håret i diverse tråder hvertfall.. :)

 

Blir egentlig mer forvirret jo mer jeg leser :D

Lenke til kommentar

Til den bruken tror jeg Desire kankje kan være et bedre valg enn Galaxy S, om ikke du er interessert i å roote fikse på telefonen.

 

De største ulempene jeg finner med Desire er lite internminne, svak GPU og dårlig multitouch. Det tror jeg ikke du vil merke noe til med den bruken du nevner, men med mange apps kan det bli lite plass på internminne. CPU-en er også en del dårligere enn i Galaxy S og Desire HD. Til gjengjeld får du en telefon du slipper å roote og fikse for å få rask og stabil.

 

Galaxy S har veldig bra hardware (eneste mangelen jeg finner er kameralys), men Samsung har gjort det dårlig/elendig på softwarebiten.

Lenke til kommentar

Til den bruken tror jeg Desire kankje kan være et bedre valg enn Galaxy S, om ikke du er interessert i å roote fikse på telefonen.

 

De største ulempene jeg finner med Desire er lite internminne, svak GPU og dårlig multitouch. Det tror jeg ikke du vil merke noe til med den bruken du nevner, men med mange apps kan det bli lite plass på internminne. CPU-en er også en del dårligere enn i Galaxy S og Desire HD. Til gjengjeld får du en telefon du slipper å roote og fikse for å få rask og stabil.

 

Galaxy S har veldig bra hardware (eneste mangelen jeg finner er kameralys), men Samsung har gjort det dårlig/elendig på softwarebiten.

Har ikke holdt på med noe særlig med telefoner siden jeg hadde datakabel til min Nokia5110, så er ikke helt inne i den verdenen :p

 

Men har dog holdt på med pc i over ti år, så jeg er ikke helt bak mål :p Hvor mye mekking og triksing må til på en Galaxy S feks for å få den til å bli 'brukanes'?

Lenke til kommentar

Om du har Djuice/Telenor så har de noen gode tilbud på Huawei U8800. Med kontankort kan man få telefonen for 1800kr. Det synes jeg er et veldig godt kjøp. Spesifikasjonene kan absolutt sammenlignes med HTC Desire Z som normalt koster 4000kr uten abonnement. Telefonen koster 2700 uten abonnement.

 

Viktig å påpeke at dette er uten binding. Eneste kravet er at du har en eller annen form for Telenorabonnement.

 

Huawei U8800 er på ingen måte treg og er nok uten unntak det beste tilbudet i Norge for tiden når det kommer til specs per krone.

 

Eneste problemet med den er at de tydeligvis ikke har 100 % koll på trådløsbiten. (Les mer om dete samt se video etc. av telefonen her.)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Har ikke holdt på med noe særlig med telefoner siden jeg hadde datakabel til min Nokia5110, så er ikke helt inne i den verdenen :p

 

Men har dog holdt på med pc i over ti år, så jeg er ikke helt bak mål :p Hvor mye mekking og triksing må til på en Galaxy S feks for å få den til å bli 'brukanes'?

Ikke så mye, egentlig.

 

Du kan legge inn "Voodoo fix": http://project-voodoo.org/installation

 

Eller du kan legge inn "Darky's ROM" for en mer omfattende renovering:

http://darky.ficeto.com/community/index.php?threads/v9-2-final-stable-like-a-revolution-cwm-version-big-update.560/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ok, har gått litt i sirup her, og nå SKAL jeg ha telefon.

 

Telenor har kommet med sitt "Komplett"-abbonement, som gjør at jeg får følgende telefoner til samme pris.

 

Samsung Galaxy S I9000

HTC Desire S

HTC Desire HD

 

Jo mer jeg leser, jo mer usikker blir jeg.. Noen må peke meg i riktig retning, W995 synger virkelig på siste verset..

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en billig smartphone som tittelen på tråden sier er nok Huawei U8800 det beste kjøpet. Hvis du begynner å vurdere telefoner som Galaxy II som sannsynligvis kommer til å koste 4500+ har du bommet litt med tittelen :p

Som jeg nevner i nest-siste post, så får jeg begge HTC-ene og Samsungen til samme lave pris på Telenor sitt nye "Komplett"-abbonement. Så det er vel disse det står mellom, med mindre S II-en også blir like billig.. Noe som er ganske tvilsomt regner jeg med:P

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en billig smartphone som tittelen på tråden sier er nok Huawei U8800 det beste kjøpet. Hvis du begynner å vurdere telefoner som Galaxy II som sannsynligvis kommer til å koste 4500+ har du bommet litt med tittelen :p

Som jeg nevner i nest-siste post, så får jeg begge HTC-ene og Samsungen til samme lave pris på Telenor sitt nye "Komplett"-abbonement. Så det er vel disse det står mellom, med mindre S II-en også blir like billig.. Noe som er ganske tvilsomt regner jeg med:P

Da betaler du vel ganske mye for abonnementet? Telenor er vel en av de dyreste du kan kjøpe hos.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk i 2011 at mob med abn koster penger selv om de får telefonen billig ved start? Alle disse 3 du nevner kommer på godt over 4000,- nærmere 5000,- med abn du nevner... Galaxy S får du litt brukt på finn.no for et par tusen men dette et en gammel nyhet så kjøp noe som er i hvert fall er en 2011 mod hvis du skal velge noe nytt. Desire S og Incredible S er de to siste nyhetene fra HTC som bør vurderes sterk, sistnevnte med større skjerm (4,0) og bedre kamera en Desire S.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk i 2011 at mob med abn koster penger selv om de får telefonen billig ved start? Alle disse 3 du nevner kommer på godt over 4000,- nærmere 5000,- med abn du nevner...

Det skjønner jeg, men hvis du finner noe andre abb med like mye inkl trafikk til vesentligere billigere pris, må du bare varsle fra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...