Gå til innhold

VGA (Laptop) til SCART / Annet (TV)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en eldre laptop med VGA og S-Video utganger, som jeg prøver å koble til TV'n. Til alt overmål er skjermen på laptopen ødelagt, så jeg ser ingenting, og klarer dermed ikke sette opp S-video til å fungere mot TV'n.

Har derimot inntrykk av at om jeg kobler til gjennom VGA, så kan jeg bruke snarveiene (Fn) på tastaturet til å bla gjennom de forskjellige "ut-alternativene" og dermed få bildet direkte på TV. Problemet er da at TV'n ikke har VGA-inngang, men HDMI og på laptopen er det motsatt.

Det jeg lurer på er derfor om der finnes en kabel som kan brukes direkte mellom VGA-utgangen fra laptopen til SCART eller komponent (tror jeg?) på TV'n?

 

Har bilder her av hvordan inn-/utgangene på TV'n ser ut. Håper på gode råd! :-)post-205944-0-85754900-1296917844_thumb.jpg

 

post-205944-0-33552800-1296917872_thumb.jpg

 

post-205944-0-79314200-1296917895_thumb.jpg

Endret av Punch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VGA til komponent spesialkabel hjelper ikke. VGA pluggen på en laptop sender ikke ut komponent signaler.

 

Det finnes ingen kabel eller overgang som kan gjøre dette. Men det finnes omformere (converter). Vet ikke hvor billig det er mulig å få slike nå, men de pleide å koste mellom 500 - 1000 kr.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...