Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vonde, stive, krampete leggmusker


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje mest et tema under trening, men kanskje ikke.

 

I nær et år har jeg ikke kunnet løpe særlig langt uten store smerter nederst i en eller begge legger, ofte bare etter et par km, siste 2 mnd har jeg ikke engang prøvd. Har tidligere prøvd forsikting oppstarting med korte turer på mykt underlag. Har bra sko.

 

Litt gange eller sykling gir nå også smerter i en legg ved overgang til ankelen. En liten times skitur (mest skøyting) gav sterkt stivhet i tykkleggen dagen etter, samt smerter i anklene. Alt av musker i leggene har en tendens til å skjelve mer eller mindre døgnet rundt, selv om jeg ikke gjør annet enn å kjøre bil til/fra jobb.

 

Har vært hos fastlege som har sjekket at det ikke var noe galt som kunne måles med blodprøver, har vært hos en 'spesialist' som ikke syntes symptomene var klare nok til f.eks. trykkbølgebehandling. Tror jeg drikker nok vann spiser godt og føler meg ellers frisk. Fortsetter dette blir det et nytt medlem i sofagrisklubben.

 

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har stått så mye på ski tidligere i vinter har du mest sansynlig brukt muskler som du ikke er vant til å bruke. Jeg har akkurat det samme problemet nå, men kanskje ikke så ille som deg. Jeg begynte å stå på langrenn for et par uker siden (skøyting) og nå merker jeg med en gang at det gjør vondt i leggene bare når jeg går og gjør vanlige ting. Men det går over etter hvert når du får styrket musklene gjennom nok restitusjon og hvile.

 

Du kan evt ha fått strekk, og dette går over etter en litt lengre periode. Mer kan ikke jeg hjelpe deg..

Endret av Phase
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...