Gå til innhold

Biit.no - For lave priser?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ble for kort tid siden tipset om biit.no, og fant ut at det var unaturlig lave priser der. Tenkte å bestille Assassin's Creed Brotherhood, og på nettsiden står det 186 kr på spillet, mens på Amazon.co.uk, som de bestiller fra, står det 24 GBP. Dette tilsvarer 222 kr ifølge xe.com.

 

Er prisen til biit.no feil? Hvis jeg bestiller derifra, må jeg da betale 24 GBP og havne over tollgrensen eller 186 kr og havne under tollgrensen? Dette er avgjørende for kjøpet mitt og jeg vil helst ha det klargjort før jeg bestiller.

 

Lenke til spillet:

http://biit.no/Assassin-s-Creed-Brotherhood-PS3/dp/B003L0OVN8

 

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Enslaved til PS3 og en kamerat kjøpte Majin and the forsaken Kingdom, det også til PS3. Hvert spill kom på 200 kroner. Jeg er knallfornøyd og kommer til å fortsette å kjøpe spillene mine der!

 

Edit: Prisen var inkludert frakt.

 

Og på Elkjop.no koster spillene det dobbelte!

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Man kjøper ikke spill fra Biit, man kjøper spillet fra Amazon.co.uk. Det eneste Biit gjør, er å regne om prisene til norsk valuta. Prisene er forskjellig fordi Biit fjerner momsen med engang, mens Amazon fjerner den når man går til kassen.

 

Og husk at kommer sendingen på over 200,-, så kommer det ca 100,- i fortollingsgebyr og 25% mva i tillegg. I tillegg er det også viktig å huske at det ikke er dagens valutakurs som benyttes for å sjekke om man er over 200,- - tollen har egen valutakurs som varierer fra uke til uke.

Lenke til kommentar

Man kjøper ikke spill fra Biit, man kjøper spillet fra Amazon.co.uk. Det eneste Biit gjør, er å regne om prisene til norsk valuta. Prisene er forskjellig fordi Biit fjerner momsen med engang, mens Amazon fjerner den når man går til kassen.

 

Og husk at kommer sendingen på over 200,-, så kommer det ca 100,- i fortollingsgebyr og 25% mva i tillegg. I tillegg er det også viktig å huske at det ikke er dagens valutakurs som benyttes for å sjekke om man er over 200,- - tollen har egen valutakurs som varierer fra uke til uke.

 

Så VAT blir trukket fra før man går til kassen?

 

Ta for eksempel dette produktet:

http://biit.no/The-Witcher-2-Premium-Edition-PC-DVD/dp/B004CJ8YTO

 

Det koster 188 kr ifølge biit.no, men i følge amazon.co.uk koster det 25 pund.

 

25 pund = 225 kroner

 

Kan jeg da likevel bestille spillet uten å betale moms og fortollingsgebyr?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ja det er engelsk moms som blir trukket fra. Den er på 25%, så dermed blir prisen £20 å betale = 188nkr + frakt.

 

så du slipper da å betale norsk moms + gebuyr, så lenge pund kursen ikke stiger over 10Kr, før pakken kommer til posten.

 

Hilsen

Jon-Roar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

om ett produkt koster 190 kroner, men med portoen kommer det over 200 kroner, vil jeg da måtte betale toll i tillegg? og hvor stor sjanse er det for att jeg må betale toll om jeg kjøper produkter for 225-240 kroner? ser mario spillene til wii er svært billige der i forhold til hva de er i norge :D

Lenke til kommentar

Og faktisk så har jeg kjøpt noe fra biit.no før. Tror det var et par måneder siden. Enten kjøpte jeg PS3 derfra eller så var det PS3 tilbehør. Ja jeg fikk tingene mine :) Samtidig bestilte jeg en PS3 kontroll som var trådløs men man kunne ikke lade den så man måtte bruke den standard ledningen som man får med for å lade kontrollene, men jeg bestilte en uten.

 

Så fikk jeg alt jeg hadde bestilt, men noe manglet - den ikke-ladbare kontrollen!

Men isteden var det en lapp der. Det sto at det hadde oppstått et eller annet problem så for å gjøre opp så fikk jeg en sånn ledning med den også :)

Lenke til kommentar

om ett produkt koster 190 kroner, men med portoen kommer det over 200 kroner, vil jeg da måtte betale toll i tillegg? og hvor stor sjanse er det for att jeg må betale toll om jeg kjøper produkter for 225-240 kroner? ser mario spillene til wii er svært billige der i forhold til hva de er i norge :D

 

1. Nei, så lenge selve varen koster under 200 kan frakten være så dyr den vil.

2. Tollvesenet plukker ut en del varer som kommer inn, og sjekker dem. Jeg har bestilt 5 pakker fra utlandet som har kostet over 200, og har måttet betale toll alle gangene. Andre har gjort det samme og aldri opplevd å betale toll. Tommelfingerregelen er vel at hvis varen blir for dyr hvis den blir tatt i tollen, så ikke kjøp den.

Søk på "importkalkulator" på google hvis du vil finne ut det. Spill går under "DVD/CD".

Endret av Error
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

om ett produkt koster 190 kroner, men med portoen kommer det over 200 kroner, vil jeg da måtte betale toll i tillegg? og hvor stor sjanse er det for att jeg må betale toll om jeg kjøper produkter for 225-240 kroner? ser mario spillene til wii er svært billige der i forhold til hva de er i norge :D

 

Nei, det er noen spesielle regler ved fraktkostnader. Koster varen under 200kr, men frakt gjør at den går over må du ikke betale noe i moms. Koster derimot varen 300kr og frakten 100kr må du betale moms av det totale beløpet - 400kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...