Gå til innhold

Trenger ny bærbar, hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger litt hjelp til kjøp av ny bærbar, har fulgt mindre og mindre med på denne fronten og må innrømme at jeg ikke er like flink til å sette meg inn i hva som duger og ikke.

 

Har nettopp lagt min "HP pavilion dv7 2114-eo" på hylla, og tenkte å kjøpe meg en ny en.

PC-en har fungert bra på spill så langt, men nå begynner den å slite litt. I tillegg har jeg hatt dårlig erfaring med HP som produsent, pga. mye feil som f.eks. vifte som ikke holder særlig lenge, og lite holdbarhet generelt sett.

 

Har sett på bl.a. denne;

 

Acer Aspire TimelineX 5820TG 15.6"HD LED

 

Har flere kompiser som bruker Acer og de har hatt god erfaring med produsenten, og dette virker også som et generelt synspunkt. Men hvordan vil denne PC-en kjøre dagens spill? og hva med holdbarhet og kvalitet ellers? lyd, skjerm osv.

 

Trenger en PC jeg kan bruke til dagens spill. I tillegg til at det er enkelt å lage flere partisjoner, og håndtere formatering o.l.

 

Har dere noen forslag på hva jeg kan skaffe meg?

Prisklasse på rundt 10.000,-

Sjermstørrelse på mellom 15,6" og 17.4"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bumpybump

 

You're killing me here!

 

Når det gjelder den Acer du linket til så er det ikke en bærbar til noe særlig spilling. Den har et HD 5650 skjermkort, med DDR3 VRAM minne!!! Det må nå være trykkleif eller?? Det skal vel stå GDDR3 minne?

 

Uansett så er det ikke en spille laptop, en Asus G53Jw eller G73Jw vil kjøre i ring rundt den Acer laptopen. Sats på en Asus G53Jw eller G73Jw, eventuelt en Kunshan P150 som du kan tilpasse selv. Det kan du ikke med en Asus eller en Acer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Ja jeg har sett litt på disse ASUS'ene, som jo er helt ville når det gjelder gaming.

 

Jeg kan i denne sammenheng formulere spørsmålet mitt litt annerledes, bedre sent enn aldri.

 

Jeg ønsker en PC jeg kan bruke til spill, og som kan kjøre de nyeste spillene.. Samtidig så er jeg jo avgengig av en viss batterilevetid, i og med at den vil bli flittig brukt til skole og diverse. ;)

 

På forhånd takk for nyere innspill :new_woot:

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Ja jeg har sett litt på disse ASUS'ene, som jo er helt ville når det gjelder gaming.

 

Jeg kan i denne sammenheng formulere spørsmålet mitt litt annerledes, bedre sent enn aldri.

 

Jeg ønsker en PC jeg kan bruke til spill, og som kan kjøre de nyeste spillene.. Samtidig så er jeg jo avgengig av en viss batterilevetid, i og med at den vil bli flittig brukt til skole og diverse. ;)

 

På forhånd takk for nyere innspill :new_woot:

 

Det er dessverre slik at batteri tid og gaming ikke går hånd i hånd. Er det en maskin du skal også dra med deg mange plasser og til skolen så kan en slik stor "flyttbar" pc bli noe tungvint å drasse med seg overalt...noe å ha i bakhodet.

 

Jeg har hatt en slik Asus G73JW og den er en seriøst sexy maskin som kjører det meste den blir matet med. Men det er minimalt med batteri tid og den er stor og veldig tung. Ikke noe jeg ville flyttet mye på.

 

Og en ting en burde ha i bakhodet er at Asus er noe sære på hva gjelder drivere, om ATi eller Nvidia oppdaterer drivere så kan du ikke laste ned disse da dem ikke vil virke. Asus må slippe ut sin "versjon" av driveren for at det skal fungere...siste oppdatering på skjermdriver på G73JW var nesten 1 år siden sist jeg sjekket...før jeg solgte den.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...