Gå til innhold

Disk C er full, hvordan bruke D?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har to hd på pc'en - en vanlig med benevnelsen C , og den andre kallt D Nå er C blitt full, og jeg ønsker heretter å fylle D. Men når noe skal lagres kommer C opp som første valg, og da er det lett å bruke C Hvordan skal jeg gå fram for å få D som fast og vanlig første alt ved lagring? Kan jeg programere min pc til å gi meg D som første og hovedvalg ved lagring?

Takker for mulig svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyre-klikk på "Mine dokumenter"-mappen og velg "Egenskaper". Der har du et valg for å flytte mappen. Da flytter du den fra C til D.

...og det at "det er lett å bruke C" er bare latskap.

Skrevet

Ikke alltid like lurt å bare flytte denne mappen. Det er flere programmer som kan benytte denne, og endres banen vil kanskje programmene også slutte å virke.

Flytt heller over det du vet ikke brukes av noen programmer. I fremtiden er det bare å lagre det du laster ned, på D:

Skrevet

Ikke alltid like lurt å bare flytte denne mappen. Det er flere programmer som kan benytte denne, og endres banen vil kanskje programmene også slutte å virke.

Flytt heller over det du vet ikke brukes av noen programmer. I fremtiden er det bare å lagre det du laster ned, på D:

Hvis et program bruker C:\Users\%USERNAME%\AppData istedenfor %APPDATA% så er programmet ødelagt og det er demmes jobb å reparere det.

• Liker 1
Skrevet

Javel?

Kan eksempelvis vise til iTunes, som bruker denne mappen. Er det dermed iTunes som må fikse problemet om du flytter mappen?

I tillegg er det flere spill som lagrer "saves" i mappen "Mine Dokumenter"

Flytter du mapper må du uansett være obs på at ting som dette kan skje. Spesielt mapper fra C:

Skrevet

Javel?

Kan eksempelvis vise til iTunes, som bruker denne mappen. Er det dermed iTunes som må fikse problemet om du flytter mappen?

I tillegg er det flere spill som lagrer "saves" i mappen "Mine Dokumenter"

Flytter du mapper må du uansett være obs på at ting som dette kan skje. Spesielt mapper fra C:

Hvis iTunes bruker C:\Users\%USERNAME%\AppData istedenfor %APPDATA% så er det hos iTunes feilen ligger ja. Virker lite gjennomtenkt å ikke ta høyde for at brukerne kanskje vil flytte dokumentmappene sine.

Skrevet

Er likevel ikke sikkert det blir et problem. Programmer som er kodet slik har en tendens til å lage en ny mappe der dersom den ikke eksisterer. De fleste spill jeg har som bruker c:\users\brukernavn\my documents lager en ny mappe inni der selv om jeg har flytta dokumentmappa mi til D eller E eller F :p

Skrevet

Neida.

Jeg vil likevel gjøre TS klar over problemet. Når du spør hvordan du skal ta i bruk D:, så regner jeg med du vet fint lite om bruk av en PC.

iTunes bruker selvfølgelig %APPDATA%, men lagrer nedlasted musikk i C:\Users\%USERNAME%\Min Musikk mens spill, eksempelvis Halo, og CoH lagrer saves i C:\Users\%USERNAME%\Mine Dokumenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...