CS_eR GøY Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 For litt under 1 år siden kjøpte jeg en microsoft intellimouse 3.0 på iq data i møllergata ved siden av komplet. Nå heter iq data digital impuls og jeg lurer på hva slags garanti jeg har på intellimousen min ettersom den har begynt å skru seg avslokne. Dette er veldig plagsomt når jeg spiller spill og jeg må nesten skaffe meg en ny og jeg lurte på om garati i buttiken fortsatt gjelder siden de fortsatt har en webshop men de selger ikke ms i.e 3.0 lenger. Er det vits i å bruke mye krefter og energi på å sende inn og prøve å få ny på garanti eller skall jeg bare kjøpe en ny? Jeg har klart å miste kviteringen min men de lagret det på data. har sendt mail og venter på at de skall svare.. takker for svar mvh cs_Er gøy
JMW Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Har ikke Microsoft en standard garanti på produktene sine da?? Da kan du jo isåfall bare kontakte produsenten... Men web butikken burde jo kunne gi deg den infoen du trenger for å få en ny på garantien, hvis ikke garantien har gått ut da... :-? Uansett lykke til! :smile:
Izex Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Trø inn en q-tip med negelakk fjernings greier opp i musa og screw på laser linse knotten, sikkert bare drit i musa
Civilix Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Microsoft gir 5 års garanti på mus, en kammerat av meg har sjekka dette(sendte mail til Ms) da hans mus gikk i stykker og butikken nekta garanti. Bare og gå til butikken og få den reparert/bytta.
CS_eR GøY Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Skrevet 7. juli 2003 Tingen er det at buttiken har skifta eiere.. og jeg har ikke kvitering : har jeg fortsatt krav pa ny fra iq data?
CS_eR GøY Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Skrevet 7. juli 2003 Trø inn en q-tip med negelakk fjernings greier opp i musa og screw på laser linse knotten, sikkert bare drit i musa tror du dritt på linsa er grunnen til at musa skrur seg avslukner?
picachu Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Har du problemer med at det er dårlig kontakt i selve ledningen ? I så fall er dette et kjent problem, og du kan sikkert ta musen med deg til komplett og bytte. Hvem tar vare på kvitteringer til mus som koster 2-400,- ? Hadde samme problemet selv for litt over ett år siden. Ingen problem å bytte da (byttet til logitech... ikke angret på det)
Civilix Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Tingen er det at buttiken har skifta eiere.. og jeg har ikke kvitering :har jeg fortsatt krav pa ny fra iq data? Eierskifte skal ikke ha noe og si, sålenge det er samme butikken. Er litt slit og bytte ting hvis du ikke har kvitering, men hvis du er heldig har de kontroll over hva de har solgt selv og tar det imot uansett. Men i utgangspunktet har du få rettigheter uten kvitering såvidt jeg vet...
CS_eR GøY Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Skrevet 7. juli 2003 Tingen er det at buttiken har skifta eiere.. og jeg har ikke kvitering :har jeg fortsatt krav pa ny fra iq data? Eierskifte skal ikke ha noe og si, sålenge det er samme butikken. Er litt slit og bytte ting hvis du ikke har kvitering, men hvis du er heldig har de kontroll over hva de har solgt selv og tar det imot uansett. Men i utgangspunktet har du få rettigheter uten kvitering såvidt jeg vet... De lagret jo kjøpet på data da rett forran øynene mine.. (de spurte hva navnet navnet mitt var)
picachu Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Uansett er det ikke butikken som dekker reklamasjonen, det er i dette tilfellet Microsoft. Prøv bytt uten kvittering i en hvilken som helst butikk som selger musen.
Civilix Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Uansett er det ikke butikken som dekker reklamasjonen, det er i dette tilfellet Microsoft. Prøv bytt uten kvittering i en hvilken som helst butikk som selger musen. I utgangspunktet er det slik, desverre er ikke alle butikker like "villige" når det gjelder bytting av ting som de ikke har solgt selv. :-? Men første bud burde vel vere og prøve først, har topicstarter vert i konttakt med butikken?
Izex Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Trø inn en q-tip med negelakk fjernings greier opp i musa og screw på laser linse knotten, sikkert bare drit i musa tror du dritt på linsa er grunnen til at musa skrur seg avslukner? Jepp..har samme musa selv og 2 ganger har den kutta pga lo , men jeg bare blåste og rista litt på den så var den 100% ijenn
CS_eR GøY Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Skrevet 9. juli 2003 jeg har nettopp demontert og vaska linsa med våt qtip og den virka fortsatt ikke som den skulle. Lostøv er i hvetfall ikke grunnen til problemet. Jeg brakk nettopp fra hverandre en gammel microsoft wheelmouse og puttet ledningen inn i i.e 3.0 musa mi og den har funket helt til nå. *føle seg lur* btw jeg tokk av museføttene oxo knall nye i.e museføtter sklir som bare det på allsop matta mi tror ledningen var grunnen til problemet
Civilix Skrevet 9. juli 2003 Skrevet 9. juli 2003 Kjenner til flere som har hatt problem med løs ledning på den gamle intellimousen, trodde dette var fiksa på 3.0... men tydligvis ikke...
It's me Skrevet 9. juli 2003 Skrevet 9. juli 2003 Bra du fikk fikset problemet, men nå som du har skiftet ledning kan du ihvertfall bare glemme garantien.
CS_eR GøY Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Skrevet 9. juli 2003 hadde sansynligvis ikke fått en ny på garanti uansett siden mån må ha kvitering for å få ny.. bedre å fixe den selv en å sitte 3 år å vente på ny mener nå jeg btw. tviler på at de sjekker om noen har skrudd opp musa når man sender inn (ledningen har anne farge men jeg kan bytte tilbake)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå