Gå til innhold

HMKG - Gardesjefens evaluering


Sports-Dude

Anbefalte innlegg

Har et par spm angående gardesjefens evaluering, altså eksamen på gardeperioden.

Sikkert en del som har vært gardister her som kanskje kan svare =)

 

1. Avløsningsdrillen slott; skal hele troppen gjennomføre denne, eller blir de beste i SLO satt sammen på evalueringen for å utføre denne?

 

2. Teori; er teori-prøven i vaktinstruksene krevende å bestå. Og hva hender om man ikke skulle bestå denne? Får man prøve X antall ganger. Hva om man ikke klarer denne, blir man da sendt over til kp 5 for eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det avhenger av troppsbefalet vil jeg tro, hos oss tok de ihvertfall bare 20 tilfeldige i troppen. De som var til overs måtte gå HA.

2. Det er en jallaprøve, bare du ikke har sovet gjennom samtlige teorileksjoner så klarer du å skrape sammen nok poeng. Tror egentlig ikke det er noe stress å stryke på denne prøven heller.

 

Du blir nok ikke sendt til KP5 om du ikke klarer prøven heller. Du trenger ikke stresse deg veldig opp over GSJs evaluering, det er ikke noe big deal spør du meg. Man trenger ikke være noen supermann for å bli gardist, man må bare hate litt :p Spis godt og sov mye etter evalueringen slik at du er litt uthvilt når det smeller og er lueløp.

Lenke til kommentar

1. Det avhenger av troppsbefalet vil jeg tro, hos oss tok de ihvertfall bare 20 tilfeldige i troppen. De som var til overs måtte gå HA.

2. Det er en jallaprøve, bare du ikke har sovet gjennom samtlige teorileksjoner så klarer du å skrape sammen nok poeng. Tror egentlig ikke det er noe stress å stryke på denne prøven heller.

 

Du blir nok ikke sendt til KP5 om du ikke klarer prøven heller. Du trenger ikke stresse deg veldig opp over GSJs evaluering, det er ikke noe big deal spør du meg. Man trenger ikke være noen supermann for å bli gardist, man må bare hate litt :p Spis godt og sov mye etter evalueringen slik at du er litt uthvilt når det smeller og er lueløp.

 

 

Hehe kjekt å vite!

Skal inn i HMKG i April!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...