Gå til innhold

Erfaring med trådløs blits?


Anbefalte innlegg

Er ny her i forumet og har søkt litt rundt etter et emne som dekker deg jeg lurer på men fant det ikke. Så post gjerne link om det finnes =)

 

Så til saken.

Jeg har kjøpt meg en canon 430ex II og er ute etter en billig trådløs utløser.

Jeg har sett endel løsninger som utløses av den innebygde blitsen, noe som jeg ser på som upraktisk. Noen går på IR, men da må du ha fri sikt til blitsen og da kan man ikke ha baklys.

Er det noen som har noen bra tips eller tanker rundt en studentøkonomi-vennlig trådløs utløser?

Legger til at jeg har en Canon 550D

 

Har sett litt på disse:

 

Deal extreme

 

Deal extreme 2

 

Ebay

Endret av Natylus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet,vil først nevne at du mister ETTL/autofunksjonene til blitsen ved og bruke denne type utløsere.Så hvis du ikke har problemer med og justere blitsen/kameraet før bruk så fungerer det greit.

 

Du får div,utløsere som støtter ettl hvis du vil ha det,men prisen blir dyrere.

Du får også tak på en uoriginal ST-E2 IR-utløser,denne har ganske bedre radius en originalen og du behøver ikke og ha helt fri sikt til mottakeren "egne erfaringer".

Phottix er et greit merke som lager ok produkter,jeg har handle phottix produkter fra HK-supplies.

Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

har sett litt på de HK supplies og fant denne men har dere noen synspunkter på om denne er bedre enn RF602?

 

bra den, har noe lignende, men rf602 er litt mer "reliable" pga mer stødig radiofrekvens..

snart kommer rf603....:)

Har ikke så mye peiling på det med frekvenser, men siden den ikke ligger i wifi området så trigger den ikke av seg selv?

Så også på den nye 603, den greieste forbedringen fra 602 er vel at den tar AAA-batteri.

Det står at den skal ha full TTL støtte, har 602 det?

Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

har sett litt på de HK supplies og fant denne men har dere noen synspunkter på om denne er bedre enn RF602?

 

bra den, har noe lignende, men rf602 er litt mer "reliable" pga mer stødig radiofrekvens..

snart kommer rf603....:)

Har ikke så mye peiling på det med frekvenser, men siden den ikke ligger i wifi området så trigger den ikke av seg selv?

Så også på den nye 603, den greieste forbedringen fra 602 er vel at den tar AAA-batteri.

Det står at den skal ha full TTL støtte, har 602 det?

 

Tror det er forstyrrelser uansett hvilket radiofrekvens, har ikke prøvd 602 2,4ghz, men fra erfaring fra andre så er de litt mer stødigere og mindre forstyrrelser.

Og mange vil gå for det nye rf603 pga den bruker AAA standard batterier i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...