Hoikka Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hei, PCen min krasjer når jeg åpner programmer som MSI aftherburner, CPU-Z, SpeedFan og SIW. Dette skjer med normalt PC bruk. Da kjører jeg Skype, Spotify og Opera, så når jeg åpner et av de nevnte programmene fryser alt. Når jeg spiller lite krevende spill, som ikke er i fullscreen går prosessor og grafikkort viftene noe voldsomt. Gikk i BIOS etter et krasj og prosessoren lå på 40 grader. Komponentene: Gigabyte 790XTA-UD4 AMD Phenom II 1090t Sapphire Radeon HD5850 Chieftec APS-550 S, 550W RAM: Super Talent DDR3-13332G(2x1G) Si ifra hvis dere trenger mer informasjon. RAMen er klokket ned ifra 1333 MHz til 1066 MHz. Noen som vet hvor problemet ligger? Takk Endret 26. januar 2011 av Hoikka
geir__hk Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Kanskje det er noe krøll med chipset-driverne. Eller at driverne til nettverkskortet er korrupte, siden det ser ut til å være fellesnevneren for alle programmene du listet opp.
Hoikka Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Skrevet 27. januar 2011 Kan også nevne at jeg har koblet til et trådløskort, som ikke er i bruk nå, men blir brukt på LAN osv. og et lydkort som er defekt, skal fjerne det. Høytalere/headset begynner å hyle når det kobles til lydkortet. Hva kan gjøres med de nevnte driverne geir?
geir__hk Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Kan også nevne at jeg har koblet til et trådløskort, som ikke er i bruk nå, men blir brukt på LAN osv. og et lydkort som er defekt, skal fjerne det. Høytalere/headset begynner å hyle når det kobles til lydkortet.Kanskje lydkortet står for nær det trådløse kortet. Prøv å fjerne en av dem og se hva som skjer. Hva kan gjøres med de nevnte driverne geir?Sjekk at du har de nyeste. Hvis du allerede har de nyeste driverne, prøv med de nest nyeste driverne og se om det hjelper.
Hoikka Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Skrevet 29. januar 2011 Fjernet lydkortet Problem løst Takk for hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå