Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Telenor nekter å sende meg brev til korrekt adresse - inkasso


andeik

Anbefalte innlegg

Jeg er uheldigvis en Telenorkunde som får gjennomgå.

Da jeg flyttet til USA fortalte Telenor meg at de ikke sender post til kunder i utlandet, og at jeg må ordne med videresending selv. Det har jeg altså gjort.

 

Tidlig desember sendte Telenor meg en faktura til min norske adresse - midt i julerushet. Denne blir så videresendt til min amerikanske adresse. I mellomtiden gikk betalingsfristen ut, saken ble sendt til inkasso samt sperregebyr på 250 kroner.

Jeg kontaktet Telenor, betalte inn beløpet på 4 dagers betalingsfrist(så inkassokravet ble trukket), men sperregebyret skal de absolutt innkreve.

 

 

Er jeg pliktig til å betale et for-sent-betalt-gebyr? At et brev med kort betalingsfrist kommer for sent, vil jeg påstå er utenfor min kontroll!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du inngikk en avtale med Telenor, så fikk du sikkert informasjon om gebyrer og annet ved for sen betaling. Mitt råd er å betale gebyret og bli ferdig med saken. Forøvrig finner du mer info her:

 

http://forbrukerportalen.no/faq/1034062390.32

 

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023981620.19

 

Det du kan gjøre er å betale gebyret og så klage på størrelsen til Forbrukerrådet. Kanskje du får medhold?

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Du får da både 1 og kanskje 2 purringer før du får inkassovarsel, uansett hvorfor logger du deg bare ikke inn på telenormobil siden din og henter fakturaen der når du vet at den kommer?

 

Til dere begge; Hvordan kunne jeg vite at Telenor hadde sendt meg regning? Og er det ikke urimelig å kreve sluttbrukeren når et brev ikke har kommet innen fristen?

 

Inkassovarsel kan sendes i 1. purring.

Lenke til kommentar

Du får da både 1 og kanskje 2 purringer før du får inkassovarsel, uansett hvorfor logger du deg bare ikke inn på telenormobil siden din og henter fakturaen der når du vet at den kommer?

 

Til dere begge; Hvordan kunne jeg vite at Telenor hadde sendt meg regning? Og er det ikke urimelig å kreve sluttbrukeren når et brev ikke har kommet innen fristen?

 

Inkassovarsel kan sendes i 1. purring.

 

Du skriver:

 

"Tidlig desember sendte Telenor meg en faktura til min norske adresse - midt i julerushet. Denne blir så videresendt til min amerikanske adresse. I mellomtiden gikk betalingsfristen ut, saken ble sendt til inkasso samt sperregebyr på 250 kroner."

 

Jeg kan ikke se at Telenor er å klandre for at du ikke får posten din videresendt hurtig nok slik at du kan få betalt før betalingsfristen går ut.

Du hadde en avtale med Telenor og du benyttet deg av deres tjenester? I så fall vet du at det kommer regninger.

Som M3X skriver, så er det bare å følge med på nettet, hvor fakturaer er tilgjengelig, eller bruke nettbank og autogiro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er uheldigvis en Telenorkunde som får gjennomgå.

Da jeg flyttet til USA fortalte Telenor meg at de ikke sender post til kunder i utlandet, og at jeg må ordne med videresending selv. Det har jeg altså gjort.

 

Du har altså allerede før problemet med desember-regningen fått beskjed fra Telenor - og akseptert - at det er ditt ansvar å sørge for at du får regningene dine også når du bor i USA.

 

Er jeg pliktig til å betale et for-sent-betalt-gebyr? At et brev med kort betalingsfrist kommer for sent, vil jeg påstå er utenfor min kontroll!

 

Det er kanskje utenfor din kontroll, men det er også utenfor Telenors kontroll. Det er ditt ansvar å lese posten som er sendt til deg, det er ikke Telenors ansvar å vite at du har stilt deg slik at du har uvanlig lang postgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig - telenor kan ikke klandres for at du ikke har fått posten raskt nok. Det finnes alternativer som hadde løst problemet for deg, som nevnt av andre ville jo vært efaktura, hvor du får melding om faktura på epost. I tillegg legges faktura ut på minside straks den er skrevet ut, så her må du nok bare godta gebyrene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...