Ervikqt Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Har akkurat bestilt meg nvidia 460 gtx Link Det jeg lurer på er om min amd athlon x2 [email protected] ghz vil være flaskehals for 460 GTX jeg linker til? Spill jeg spiller er cs:source, crysis, mw...
Pseudopod Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Det er litt avhengig av spillet, oppløsning, effekter som blant annet antialiasing. Ikke en spesielt smal flaskehals, vil jeg si . Endret 26. januar 2011 av Pseudopod
Ervikqt Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Skrevet 26. januar 2011 okei, begynte bare å tenke på om cpu kunne komme til å bli en flaskehals. En flaskehals blir det jo, men om det kommer til å påvirke spillytelsen i stor grad. Kan nevne at jeg kjører 1600 x 1080 oppløsning.
Pseudopod Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Man kan alltids få skjermkortet til å gjøre mer med informasjonen den allerede får fra CPUen. CPUen trenger ikke sende mer informasjon til skjermkortet for at det skal være i stand til å rendre bedre antialiasing, for eksempel. Dette gir GPUen mer å jobbe med, men ikke CPUen. Du kan alltids teste dette ved å skru ned grafikkinnstillingene i spillene dine, og se hvor god ytelse du får. Dersom du kommer nært opp til 60 fps (ved skjermoppdateringsfrekvens på 60) så vil ikke CPU begrense den nye GPUens ytelse i nevneverdig grad. Jeg tror i alle fall dette skal stemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå