Gå til innhold

Videoene hakker, og ingen HDMI-inngang. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet ikke om noen har laget inlegg om dette før, isåfall beklager jeg.

 

Jeg har speilreflekskameraet Canon 550D, men har problem med videodelen. Alt fungerer supert helt til jeg skal laste videoene innpå datamaskinen min. De går innpå maskinen, men de hakker! Jeg har sjekket at ikke datamaskinen er treg, men den bare hakker seg igjennom, det blir til bilder,ikke sammenhengende film på en måte.

Da vi var på fotobutikken sa han at jeg måtte ha en HDMI-kabel for å laste de innpå. Men jeg tror ikke datamaskinen min har HDMI-inngang, og heller ikke minnekortleser. Vil det da funke å kjøpe en minnekortleser,eller vil videoen fortsatt hakke?

Setter pris på alle svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare rør at de skal "lastes inn" via HDMI - du har allerede klart å overføre videofilen.

 

Og ja - det hakker lett - videofilene er tunge å spille av. Prøv å lukke alle andre programmer - evt kan filene omkodes til et annet format.

 

 

Det kan være det fungere bedre med en bedre avspillingscodec - men det er bare gjetning fra min side.

 

 

Hva slags maskin har du?

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg testet ut en video i 640x480 og da ble den uten hakking på pcen!

 

RAM: 1 gb

CPU : Celeron M

CPU Frequency :2000 Mhz

 

Så det betyr vel at jeg skal investere i ny pc. Hvor mye RAM og CPU bør det være for at jeg skal kunne spille av og jobbe med 1280x720 videoer? Noen anbefaling på maskin?

 

Tusen takk for alle svar, har hjulpet meg kjempemye!

Lenke til kommentar

Jeg testet ut en video i 640x480 og da ble den uten hakking på pcen!

 

RAM: 1 gb

CPU : Celeron M

CPU Frequency :2000 Mhz

 

Så det betyr vel at jeg skal investere i ny pc. Hvor mye RAM og CPU bør det være for at jeg skal kunne spille av og jobbe med 1280x720 videoer? Noen anbefaling på maskin?

 

Tusen takk for alle svar, har hjulpet meg kjempemye!

En gammel traver det her.

 

Er det laptop eller stasjonær du er ute etter om du skal skifte?

 

Her har du en veldig rask maskin, med en god skjerm med høy oppløsning

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610149

 

i7 firekjerner er noe av det raskeste du får til laptoper. 1920*1080 oppløsning tillater at du får native oppløsning på full-hd filmene dine. I tillegg til 8 GB ram som lar deg redigere ganske store prosjekter uten større problemer. 640GB harddisk holder en stund, men du må kanskje belage deg på å skaffe større eksterne disker etter hvert.

 

Den har også nvidia skjermkort av brukbar kvalitet så du får akselerert videodekodingen, noe som absolutt hjelper på opplevelsen.

At den er rimelig lett og hendig for en sånn maskin er jo et pluss.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg testet ut en video i 640x480 og da ble den uten hakking på pcen!

 

RAM: 1 gb

CPU : Celeron M

CPU Frequency :2000 Mhz

 

Så det betyr vel at jeg skal investere i ny pc. Hvor mye RAM og CPU bør det være for at jeg skal kunne spille av og jobbe med 1280x720 videoer? Noen anbefaling på maskin?

 

Tusen takk for alle svar, har hjulpet meg kjempemye!

 

Bygg deg en stasjonær PC (basert på de nye Sandy Bridge CPU; i52500K eller i7 2600K) hvis du vil jobbe med HD video.

 

 

Behold laptoppen for surfing og mobilitet (og video fil backup på location)

 

Her har du en veldig rask maskin, med en god skjerm med høy oppløsning

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610149

 

 

Allerede utdatert.

 

Du får en raskere laptop i dag med Sandy Bridge CPU og nyeste GPU til samme summen. I løpet av en måned eller to så er de enda billigere.

Lenke til kommentar

Her har du en veldig rask maskin, med en god skjerm med høy oppløsning

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610149

 

 

Allerede utdatert.

 

Du får en raskere laptop i dag med Sandy Bridge CPU og nyeste GPU til samme summen. I løpet av en måned eller to så er de enda billigere.

Du må gjerne vise til en 15.6" som er raskere og har like bra eller bedre skjerm. Jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar

Du må gjerne vise til en 15.6" som er raskere og har like bra eller bedre skjerm. Jeg venter i spenning.

:love:

 

15,6" LED-baklyst LCD-skjerm, 1920 x 1080 piksler ( matt skerm )

Intel Core i7-2630QM "Sandy Bridge" prosessor, 4 x 2,0 GHz *

Nvidia Geforce GT 540M grafikkbrikke, 2 GB RAM (Vent til det kommer en med GTX460)

 

Batteritid; 6 timer med minimal belastning, og 3 timer og 16 minutter med kontinuerlig HD-video-avspilling gjennom Windows Media Player.

 

Din side test;Multicom Compal PBL21

 

post-157018-0-49330200-1296163946_thumb.jpeg :new_woot:

 

Konfigurer den med 8GB RAM og en Hybrid HDD så har du en lap top som burde være brukbar som redigerings lap top.

 

http://www.multicom....t:10599954;fl:0

 

Samtidig vil jeg si at det er veldig få Sandy Bridge Lap top'er som er kommet på markedet enda. Det kommer også flere Lap top CPU'er fra Intel etterhvert. En Sandy Bridge CPU for Lap top tilsvarende i5 2500K og i7 2600K (CPU intergrert GPU) burde kunne kjøre uten GPU og fremdeles "kjøre fletta av" alt som tidligere levert i midt sjiktet. Det kommer også noen mer avanserte HK i Q2.

 

Så det smarteste nå er å vente litt med å investere i en ny PC.

 

:thumbup:

 

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Du måtte nok en liten bit over den jeg fant for å få tilsvarende konfigurasjon, men det ser absolutt ut som en ok pc. Matt skjerm er alltid et pluss.

Litt over hva da......? :no:

Den du linket til; ASUS N53JQ 15.6" Full HD > 9695.-

 

Den jeg linket til; Multicom Compal PBL21 > 9239.-(basis konfigurasjonen som ble testet av Din Side > CPU er raskere, prisen er lavere. At den har litt kraftigere GPU har ikke mye å si i denne sammenhengen. ref. grafen jeg postet)

 

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Du prøver vel ikke å si at han får en like bra opplevelse med 2GB ram som med 8 når han skal redigere video? :roll:

 

Eller kanskje han får plass med like mange filmer på den pcen sin 250GB disk som på asusen sin 640GB disk? :roll:

 

Nei, det er ikke det jeg sier, og det var heller ikke det som var kjernen i argumentet.

 

Argumentet var hvilken maskin som var kraftigst/raskest til å kverne gjennom HD video.

 

Som du ser av grafen så slår CPU'n i7-2720QM i Multicom maskinen CPU'n i7-740QM i Asus maskinen ganske kraftig.

 

Nesten doblet hastighet, hvis du hadde sett etter.

 

At man må betale en liten premium for en maskin med årets teknologi som såvidt har kommet på markedet (og har kraftigere GPU), i forhold til en maskin med fjor årets teknologi, regnet jeg som en så stor selvfølgelighet at jeg regnet det ikke engang som verdt å nevne før du begynte å "flisespikke" på det!

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det jeg sier, og det var heller ikke det som var kjernen i argumentet.

Kjernen i argumentet var at du fikk en raskere pc til samme penger, og med default konfigurasjonen vil din pc være tregere til bruket beskrevet i tråden. Og om det var noe annet du mente så kanskje du skulle tatt off topicen din et annet sted, eller i det minste spesifisere det.

 

Det er en god pc, men om den skal være like god til videoredigering og ha like mye plass, så blir den en tusenlapp dyrere.

 

Ikke at en tusenlapp dyrere er hele verden når vi snakker så mye penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...