Gå til innhold

Apple.no og leveringstid - advarsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjent sak at spesialkonfigurering tar tid, men dette får du da beskjed om idet du konfigurerer maskinen? Gikk inn på enkleste 11" nå, oppgraderte til 4GB RAM, da endres status til «Sendes ut: 3 dager» umiddelbart. At enkelte oppgraderinger er så vanlige at det kanskje ikke ville være unaturlig å ha noen på lager i Nederland er en annen sak.

Lenke til kommentar

Kjent sak at spesialkonfigurering tar tid, men dette får du da beskjed om idet du konfigurerer maskinen?

 

Ja, fikk beskjed om 3 dager til utsendelse.. No problem, hvis det hadde et fnugg av sannhet i seg.. :thumbdown:

Ser ikke helt hvordan disse tre dagene kan resultere i est. leveringstid 7. februar??

 

3 dager til utsendelse = 3 ukers leveringstid.. huff.. :nei:

Endret av intel_inside
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe nytt.

I høst bestilte jeg en ny iPod Nano fra Apples nettbutikk. Den skulle sendes innen 24 timer stod det, så glad og fornøyd antok jeg at jeg da hadde den i løpet av et par dager. Ordrebekreftelsen viste deretter at estimert leveringsdato var to uker frem i tid. Greit, tenkte jeg, det er vel bare en worst-worst-worst case. Det viste seg at det virkelig tok over to uker før jeg fikk min Nano.

 

Før jul bestilte jeg en Airport Express. Også denne gang stod det i nettbutikken at dette er en vare de har til forsendelse innen 24 timer. Først ei uke ut i januar kom hentemeldingen.

Lenke til kommentar

Trodde folk begynte å lære at dersom man spesialbestiller noe så er det ikke en som sitter i Norge og skrur det sammen for deg, men at det faktisk gjøres på en fabrikk og da vil ta mye lengre tid enn å få det sendt fra et lokalt lager.

 

Hvis man vil ha det på dagen kan man gå i en butikk.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Kjent sak at spesialkonfigurering tar tid, men dette får du da beskjed om idet du konfigurerer maskinen?

 

Ja, fikk beskjed om 3 dager til utsendelse.. No problem, hvis det hadde et fnugg av sannhet i seg.. :thumbdown:

Ser ikke helt hvordan disse tre dagene kan resultere i est. leveringstid 7. februar??

 

3 dager til utsendelse = 3 ukers leveringstid.. huff.. :nei:

 

Fnugg av sannhet? Ok, du fikk bekreftelsen en dag etter, altså den fjerde dagen (som ikke er urimelig hvis bestillingstidspunktet var ugunstig) Utsendelse har jo ingen ting med hvor lang tid befraktingen vil ta..

Lenke til kommentar

Trodde folk begynte å lære at dersom man spesialbestiller noe så er det ikke en som sitter i Norge og skrur det sammen for deg, men at det faktisk gjøres på en fabrikk og da vil ta mye lengre tid enn å få det sendt fra et lokalt lager.

 

Hvis man vil ha det på dagen kan man gå i en butikk.

 

Ingen butikker hadde max specca MBA 13" på lager her i Oslo forrige mandag.

Lenke til kommentar

Kjent sak at spesialkonfigurering tar tid, men dette får du da beskjed om idet du konfigurerer maskinen?

 

Ja, fikk beskjed om 3 dager til utsendelse.. No problem, hvis det hadde et fnugg av sannhet i seg.. :thumbdown:

Ser ikke helt hvordan disse tre dagene kan resultere i est. leveringstid 7. februar??

 

3 dager til utsendelse = 3 ukers leveringstid.. huff.. :nei:

Utsendelse har jo ingen ting med hvor lang tid befraktingen vil ta..

 

Akkurat! :thumbup:

Derfor fører Apple folk litt bak lyset, når de skriver "sendes ut: 3 dager" især når de atpåtil innrømmer at denne utsendelsen er fra Kina til Nederland. DERETTER sendes den til meg.. De burde heller opplyst om FAKTISK leveringstid.

Endret av intel_inside
Lenke til kommentar

Fnugg av sannhet? Ok, du fikk bekreftelsen en dag etter, altså den fjerde dagen (som ikke er urimelig hvis bestillingstidspunktet var ugunstig) Utsendelse har jo ingen ting med hvor lang tid befraktingen vil ta..

 

Problemet er at Apple leverer svært tregt. Når det i nettbutikken står "Sendes ut: 24 timer", forventer man at de faktisk sender ut varene neste virkedag. Og med normal postgang i Norge har man da varene innen 2-3 dager. Man forventer IKKE at det skal ta 1-2 uker.

Jeg har bestilt svært mye over nett. Apple er første nettbutikk hvor jeg opplever så treg leveranse av lagervare. Det er absolutt noe de burde opplyse om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

kunne ikke eplehuset levere til deg?

posten i norge garanterer levering på 4 virkedager.

DVS leverer inn pakke på posten mandag, så er den på postkontoret ditt fredagen.

 

kunne ikke eplehuset levere til deg?

posten i norge garanterer levering på 4 virkedager.

DVS leverer inn pakke på posten mandag, så er den på postkontoret ditt fredagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...