Gå til innhold

Synkronisering av lyd på GET HD PVR


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har ein GET HD PVR dekoder som er kobla til min Samsung LED TV via HDMI. Dette fungerer fint og internlyden på TV-en er synkronisert... (naturleg vis)

 

Problemet (som kanskje er eit kjent problem?) er at eg også har kobla GET-dekoderen sin vanlige audio out og inn i forsterkeren min. Dersom eg då tar ein kontroll-test så blir det "ekko" dersom eg har på både lyden på tv-en og på forsterkeren min samtidig. Dette forteller meg at lyden på annlegget mitt ikkje er synkronisert med bilde. Lyden på anlegget kjem altså FØR det som kjem på TV-en.

 

Det som eg vil tru skjer er at det digitale HDMI signalet tar litt tid å bli "tolka" på TV-en og at den då har noko etterslep i forhold til lyden som går rett ut av dekoderen... Desverre har ikkje TV-en min noko audio-out, for då kunne eg jo kobla den der og fått det synkronisert..

 

Er det nokon som kjenner til noko måte å omgå dette problemet på?

Det eg altså trenger er å få lyden ut av GET-boksen til å bli litt forsinka...

 

Me snakker om analog forsterker, ingen digital inngang på den...

 

Takk for tips!! :thumbup:

 

Mvh.

 

Green

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På side 19 i brukermanualen står det hvordan du stiller forsinkelsen på lyden:

 

Innstillinger for bedre lyd

(Analog, digital, S/PDIF)

Get box HD PVR har støtte for digital lyd. Som standard er Dolby Digital aktivert.

Get box HD PVR sender digital lyd via HDMI-utgangen eller S/PDIF-utgangen.

Sendinger som ikke har Dolby Digital-lyd sendes i stereo gjennom S/PDIF-utgangen.

1

Velg fra Startmenyen: Innstillinger, Lyd og bilde, Lyd med piltastene (a) på fjernkontrollen og bekreft med .

2

Velg Dolby Digital med piltastene (a) og bekreft med .

3

Angi Lydforsinkelse til riktig antall millisekunder, slik at bildet blir synkronisert

med lyden. Her må du prøve deg frem til riktig innstilling.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for tipset. Har testa dette no. Prøvde alle instillingsvarianter med dolby både deaktivert og aktivert... trykte på "lagre" mellom kvar gong....

 

For meg virker det ikkje som om det blir noko forskjell uansett kor mykje eg endrer på den forsinkelsen... Kan det stemme at det er kun SPDIF-utgangen det blir forsinkelse på, kanskje??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...