Gå til innhold

Skal bygge ny PC, hva synes dere om disse delene?


Anbefalte innlegg

Ja, det er overskriftene stort sett over alt nå.

Det er enten å smøre seg med tålmodighet, eller gå for LGA-1366 som ikke har barnesykdommer.

Ikke sikkert dette er siste feil som dukker opp med Sandy Bridge.

Men man må håpe at de leter høyt og lavt etter feil i mellomtiden.

 

Etter min viten så sliter Corsair og Asus med samarbeid på minne-siden, så det er litt av hvert og rydde opp for at SB skal bli perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som påstår at det er umulig å bruke 8 GB minne under normale omstendigheter.

Er dere sikker på hva dere snakker om?

Nå har jeg riktignok ikke brukt 100% minne, men det var ikke langt unna.

Vil legge til at dette tilhører ikke sjeldenhetene.

AMD Athlon II X4 620 - OC fra 2,6GHz til 2,8GHz.

8 GB Corsair DDR3 2-kanaler.

Programmer i bruk: W7 PRO 64-bit, MSN, Chrome, Opera og DVDfab.

 

 

________59% CPU forbruk___85% RAM forbruk.

179850_161129913936983_100001199275313_303534_7814790_n.jpg

Lenke til kommentar

Dere som påstår at det er umulig å bruke 8 GB minne under normale omstendigheter.

Er dere sikker på hva dere snakker om?

Nå har jeg riktignok ikke brukt 100% minne, men det var ikke langt unna.

Vil legge til at dette tilhører ikke sjeldenhetene.

AMD Athlon II X4 620 - OC fra 2,6GHz til 2,8GHz.

8 GB Corsair DDR3 2-kanaler.

Programmer i bruk: W7 PRO 64-bit, MSN, Chrome, Opera og DVDfab.

 

 

________59% CPU forbruk___85% RAM forbruk.

179850_161129913936983_100001199275313_303534_7814790_n.jpg

 

Jeg vil virkelig se screenshot av prosessnene dine om jeg skal tro dette.

Lenke til kommentar

Latterlig minnediskusjon..

 

Windows 7 er ganske flink til å bruke mye minne, og 8GB er faktisk ikke så mye. Pc'n min går i det minste rett opp i 6-7GB i minnebruk ved "normal" bruk. Det skjer aldri at et enkelt program bruker så mye, men nå lever vi heller ikke i dos-verden lenger. Folk multitasker, og det er slikt som drar minne. Når jeg oppgraderer pc'n min, så vil det garantert bli 12GB eller 16GB minne. Bare fordi spillkidsa klarer å kjøre spilla sine med 4GB, så betyr ikke det at andre med et noe annet bruksmønster ikke vil ha nytte av mer minne.

Lenke til kommentar

Latterlig minnediskusjon..

 

Windows 7 er ganske flink til å bruke mye minne, og 8GB er faktisk ikke så mye. Pc'n min går i det minste rett opp i 6-7GB i minnebruk ved "normal" bruk. Det skjer aldri at et enkelt program bruker så mye, men nå lever vi heller ikke i dos-verden lenger. Folk multitasker, og det er slikt som drar minne. Når jeg oppgraderer pc'n min, så vil det garantert bli 12GB eller 16GB minne. Bare fordi spillkidsa klarer å kjøre spilla sine med 4GB, så betyr ikke det at andre med et noe annet bruksmønster ikke vil ha nytte av mer minne.

 

Hvis du seriøst bruker så mye minne på "normale" ting har du virkelig en sirup PC full av dritt!

 

Win7 kan fint konfigureres til å kjøre på 800MB Idle, uten at man merker forskjell i utseende. Ja folk multitasker, og gjør det selv også, ofte med 10+ faner i FF, IM, Steamklient, iTunes/spotify, Dropbox, torrent...

 

Jeg gjør dette faktisk nå, alt dette, sammen med litt arbeid i Photoshop og en 5-6 andre småapps og jeg bruker nå 1,9GB RAM...

 

Dette er på en win7 x64 pro maskin

Lenke til kommentar

Hvis du seriøst bruker så mye minne på "normale" ting har du virkelig en sirup PC full av dritt!

 

Win7 kan fint konfigureres til å kjøre på 800MB Idle, uten at man merker forskjell i utseende. Ja folk multitasker, og gjør det selv også, ofte med 10+ faner i FF, IM, Steamklient, iTunes/spotify, Dropbox, torrent...

 

Jeg gjør dette faktisk nå, alt dette, sammen med litt arbeid i Photoshop og en 5-6 andre småapps og jeg bruker nå 1,9GB RAM...

 

Dette er på en win7 x64 pro maskin

 

Det var med normal bruk for meg, men kan kanskje ikke si at det er normal bruk for mannen i gata. Poenget er at alle har forskjellige brukermønstre. Da jeg hadde 4GB lå den oftest på 3.7GB i forbruk, og trodde egentlig ikke det kom til å endre seg så mye da jeg satt inn 4GB til, men jammen slukte den ikke oppimot 7GB ved tilnærmet lik bruk etter oppgradering.

 

Om man kun skal skal surfe på nett og spille litt spill, så er 2-4GB helt ok, men det skal ikke mye til for å dra nytte av mer, og det blir bare for dumt å henge ut noen fordi de ønsker seg en godt utrusta pc (hvor 8GB burde være minimum).

Lenke til kommentar

Uansett så blir det ingen ny pc på meg, gudene vet hvor lenge jeg må vente på hovedkortet... Urk...

Hvorfor stå fast på LGA-1155?

Er det en ting jeg har lært her i livet, så er det å aldri gå for det som er aller nyest.

Og det viste seg å være rett denne gangen også.

Som du vet, så vurderte jeg sterkt å gå for SB, det er nok noe jeg hopper elegant over.

Greit at det er hipp og moro å ha noe som er nytt, men pr i dag så ville jeg heller valgt gode, gamle, trofaste LGA-1366.

Eller vente til LGA-2011 (kjuggu ølløv) er ferdig med barnesykdommene sine :thumbup:

Lenke til kommentar

Uansett så blir det ingen ny pc på meg, gudene vet hvor lenge jeg må vente på hovedkortet... Urk...

Hvorfor stå fast på LGA-1155?

Er det en ting jeg har lært her i livet, så er det å aldri gå for det som er aller nyest.

Og det viste seg å være rett denne gangen også.

Som du vet, så vurderte jeg sterkt å gå for SB, det er nok noe jeg hopper elegant over.

Greit at det er hipp og moro å ha noe som er nytt, men pr i dag så ville jeg heller valgt gode, gamle, trofaste LGA-1366.

Eller vente til LGA-2011 (kjuggu ølløv) er ferdig med barnesykdommene sine :thumbup:

Venter jeg til 1155 er iorden :) Selv om Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

PCI-Express 2.0, "Golden Sample - GS" og Corsair AX 850W PSU

ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold, Modular strømforsyningen er blitt sendt til meg idag :)

Disse 2 kan jeg bruke uansett på hvilket som helst hovedkort :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere som påstår at det er umulig å bruke 8 GB minne under normale omstendigheter.

Er dere sikker på hva dere snakker om?

Nå har jeg riktignok ikke brukt 100% minne, men det var ikke langt unna.

Vil legge til at dette tilhører ikke sjeldenhetene.

AMD Athlon II X4 620 - OC fra 2,6GHz til 2,8GHz.

8 GB Corsair DDR3 2-kanaler.

Programmer i bruk: W7 PRO 64-bit, MSN, Chrome, Opera og DVDfab.

 

 

________59% CPU forbruk___85% RAM forbruk.

179850_161129913936983_100001199275313_303534_7814790_n.jpg

 

Hei!

Jeg har lest hele denne tråden og synes det er merkelig at noen av dere bruker 6-7 GB RAM på "ingenting"... Jeg tok et screen shot av skrivebordet mens jeg satte på alle programmene jeg bruker til vanlig (utenom spill). Jeg bruker ikke alle disse på en gang til vanlig, men satte de på alikevel. OBS! Husk at jeg ikke gjør noe spessielt på programmene, så kan vel si idle...

 

MangeprogrammerpIdle.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...