Gå til innhold

Erfaring med Sigma 8-16mm


Anbefalte innlegg

Hei!

Har lyst på ny ultravidvinkel, og har siklet litt på sigma 8-16mm da den er det videste man får tak i.

Noen som har erfaring med denne? Har tidligere brukt canon 10-22mm, men var ikke fornøyd med denne da jeg aldri ble helt fornøyd med skarpheten på bildene, men det kan jo også ha vert noe galt med akkurat det objektivet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Canon 10-22 går vel for å være en ganske god vidvinkel. Tviler på at Sigma 8-16 er så mye skarpere.

 

Det videste man får tak er vel et fisheye objektiv. De har vel ofte et synsfelt på rundt 180 grader.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med denne? Har tidligere brukt canon 10-22mm, men var ikke fornøyd med denne da jeg aldri ble helt fornøyd med skarpheten på bildene, men det kan jo også ha vert noe galt med akkurat det objektivet

 

Det må ha vært en feil med objektivet (eller brukeren for den del) - jeg har hatt 10-22, og den var virkelig favorittobjektivet da jeg brukte Canon, bla. fordi den leverte førsteklasses bildekvalitet hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med denne? Har tidligere brukt canon 10-22mm, men var ikke fornøyd med denne da jeg aldri ble helt fornøyd med skarpheten på bildene, men det kan jo også ha vert noe galt med akkurat det objektivet

 

Det må ha vært en feil med objektivet (eller brukeren for den del) - jeg har hatt 10-22, og den var virkelig favorittobjektivet da jeg brukte Canon, bla. fordi den leverte førsteklasses bildekvalitet hver eneste gang.

 

Mulig det bare er jeg som er for kresen og pixel peeper for mye, men var ikke fornøyd med oppløsningen i linsen.. Men nå er jo 10-22 objektivet blitt noen år gammelt.. På et 10mp kamera hadde jeg neppe tenkt over det, men med 18mp kommer det mer til syne.

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...