Gå til innhold

[Løst] Skal bygge ny PC er dette oppsettet ok?


Anbefalte innlegg

Okok nærmer oss målet da med andre ord :p

Dette blir med andre ord bra nok?

Kommer til å kjøpe på et Wlan kort ikke fordi jeg tror at det er bra nok, men fordi jeg helt enkelt ikke har mulighet til å strekke en nettverkskabel... Kommer til å ha denne på hybelen og der er det kun trådløst nett som gjelder...

Blir nok da dette som jeg kjøper... Ser at det var litt ymse av brukeranmeldelser så er det noen her som har et slikt kort eller kjenner noen som har et slikt kort som kan si litt om dette er bra eller ikke?

 

Edit: Ser jeg har satt på den 750W strømforsyningen selv om jeg ikke gikk for GTX 580... Er vel nok med 650W så kommer til å endre den da ...

Endret av krt16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er blitt nevnt tidligere i tråden, men trådstarter har tydeligvis ikke fått det med seg;

 

RAM BRIKKENE DU HAR VALGT STØTTES IKKE AV HOVEDKORTET!!!

 

H67 hovedkort har bare støtte for opptil 1333Mhz RAM (PC3-10600, PC3-8500); http://www.komplett....aspx?sku=599037

 

 

 

 

En annen sak (som jeg er litt usikker på) er om det er smart å kjøpe H67 hovedkort fremfor P67 når man likevel kjøper dedikert GPU.

 

H67 har mulighet for å "Låse Opp" grafikk prosessoren i Sandybridge men ikke overklokke. P67 har muligheten til å overklokke men ikke "låse opp" grafikkprosessoren i CPU.

 

Poenget med H67 hovedkort er at det ikke skal være nødvendig med en GPU. Så hvis man trenger GPU for tyngere grafikk enn det Sandybridge CPU kan håndtere så er det ikke noe poeng å kjøpe H67 hovedkort.

 

Noen som kan klargjøre denne problemstillingen for meg?

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Hvis det var dette du mente som et P67 hovedkort er det dette jeg har bestilt sammen med denne rammen. Har bare ikke lagt ut handlelisten slik som den ble da jeg bestilte...

Regner med at dette blir riktig siden jeg nå, så vidt jeg kan se, har fulgt alt av anbefalinger og tips som dere har kommet med?

 

Edit: Ser på komplett siden at dette hovedkortet støtter PC3-12800 som er 1600Mhz?

Endret av krt16
Lenke til kommentar

Men har et annet problem...

Har en bærbar som jeg har installert Windows 7 på. Originalt lå det Vista på denne

Det er en HP Pavillion DV5

 

Jeg tenkte at jeg nå som jeg har bestilt en stasjonær skulle bruke den lisensen jeg har på windows 7 (Som er i bruk på den Bærbare) og reinstallere Vista på den bærbare da jeg ikke trenger noe bedre siden den kun skal være skolePC.

Men ser at jeg har problemer med å få aktivert recovery partisjonen på denne... Når jeg trykker F11 i biosen (som skal starte recovery) så starter den bare opp vanlig.

Leste på forumet til HP at jeg skulle bruke en "Patch" til HP Recovery manager som skulle fikse dette, men med denne "patchen" fikk jeg med et program som hette Master Boot Record Installation... Ingen bruksanvisning eller noe og jeg tror ikke jeg bør prøve meg fram på dette programmet:P Noen som har en ide om hvordan dette skal gjøres? Eller må jeg bare kjøpe meg enda en Windows 7 lisens til den stasjonære?

Lenke til kommentar

Hvis det var dette du mente som et P67 hovedkort er det dette jeg har bestilt sammen med denne rammen. Har bare ikke lagt ut handlelisten slik som den ble da jeg bestilte...

Regner med at dette blir riktig siden jeg nå, så vidt jeg kan se, har fulgt alt av anbefalinger og tips som dere har kommet med?

 

Edit: Ser på komplett siden at dette hovedkortet støtter PC3-12800 som er 1600Mhz?

 

Du kan slappe helt av, det vil fungere helt fint :) Og ja, det er riktig som du sier ang hastighet på minne.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Dang -.-"

Men men... Har alt lagt inn bestillingen på komplett så kan like så godt la den gå igjennom :p

 

Edit: Så at jeg sparte rundt 100 kr på å bestille fra amentio så jeg har nå avbestilt prosessoren fra komplett og bestilt den fra komplett :D PCen blir nå sendt den 27. Januar fra komplett :D

Endret av krt16
Lenke til kommentar

Men har et annet problem...

Har en bærbar som jeg har installert Windows 7 på. Originalt lå det Vista på denne

Det er en HP Pavillion DV5

 

Jeg tenkte at jeg nå som jeg har bestilt en stasjonær skulle bruke den lisensen jeg har på windows 7 (Som er i bruk på den Bærbare) og reinstallere Vista på den bærbare da jeg ikke trenger noe bedre siden den kun skal være skolePC.

Men ser at jeg har problemer med å få aktivert recovery partisjonen på denne... Når jeg trykker F11 i biosen (som skal starte recovery) så starter den bare opp vanlig.

Leste på forumet til HP at jeg skulle bruke en "Patch" til HP Recovery manager som skulle fikse dette, men med denne "patchen" fikk jeg med et program som hette Master Boot Record Installation... Ingen bruksanvisning eller noe og jeg tror ikke jeg bør prøve meg fram på dette programmet:P Noen som har en ide om hvordan dette skal gjøres? Eller må jeg bare kjøpe meg enda en Windows 7 lisens til den stasjonære?

 

Har fått fikset min kjære laptop nå ^^, Var ikke så vanskelig som jeg trodde :p

Måtte bare slutte å rote rundt på HP sine forum og håpe på å finne noe der og søke på google :p

 

Så nå gjenstår det bare å få datan :D

Lenke til kommentar

post-195512-0-41233000-1296513430_thumb.jpg

post-195512-0-54810600-1296513501_thumb.jpg

post-195512-0-55008100-1296513546_thumb.jpg

 

Her er noen bilder av PCen min slik den står nå ^^

Ikke verdens beste bilder av en ikke fullt så ryddig pult, men er nå sånn jeg er :p

 

PCen kjører Crysis med alt på Very High og full oppløsning (1920x1080) Null lag

og Battlefield Bad company 2 med alt på max ved full opplløsning uten lag

 

Den holder temperaturer som følger:

CPU: Vanlig:25-35 Grader - Under hard jobbing: alt fra 40-60 (60 har vært max og dette var først etter en stund med Bad Company 2)

 

GPU: Vanlig 38 grader - Under hard jobbing: alt fra 30-69 grader (69 er max temp nå å det var, samme som CPU, når jeg spilte Bad Company 2.

 

HDD: Har enda ikke passert 36 grader :p

 

Kan også nevne at PCen, fra jeg trykker på på-knappen til den er "good to go" bruker ca. 30 sek pluss den tida jeg bruker på å skrive passordet :p

 

Er kjempe fornøyd med PCen, men ser at jeg bør kjøpe en ny CPU kjøler og kanskje ei ekstra kabinettvifte for å få bedre sirkulasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...