Gå til innhold

Ta opp IKT servicefag?


DJ-Stigma

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har lyst til å jobbe innen IKT, og jeg har gått 2.året som tømrer, og går nå på allmenn påbyggning.. Drømmen min var egentlig å gå IKT servicefag, men da hadde jeg ingen anelse om at det var "kryssløp" + fult på ventelista, men kom ikke inn.

 

Så hva gjør jeg? skal jeg evt. ta opp IKT faget eller hvordan går jeg frem? osv..

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har lyst til å jobbe innen IKT, og jeg har gått 2.året som tømrer, og går nå på allmenn påbyggning.. Drømmen min var egentlig å gå IKT servicefag, men da hadde jeg ingen anelse om at det var "kryssløp" + fult på ventelista, men kom ikke inn.

 

Så hva gjør jeg? skal jeg evt. ta opp IKT faget eller hvordan går jeg frem? osv..

 

Takk på forhånd.

Du kan ta det som privatist :) men er hard som fy :p

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har lyst til å jobbe innen IKT, og jeg har gått 2.året som tømrer, og går nå på allmenn påbyggning.. Drømmen min var egentlig å gå IKT servicefag, men da hadde jeg ingen anelse om at det var "kryssløp" + fult på ventelista, men kom ikke inn.

 

Så hva gjør jeg? skal jeg evt. ta opp IKT faget eller hvordan går jeg frem? osv..

 

Takk på forhånd.

Om jeg ikke har misforstått helt så blir det på følgende vis:

Du har fullført tømrer så da slipper du unna fellesfagene. Disse er vel norsk, samfunnsfag, engelsk og kroppsøving. Derfor mangler du programfagene som er Drift-og Vedlikehold, Bruker- og driftstøtte, og Virksomhetsstøtte. Disse utgjør en tverrfaglig eksamen.

 

I tillegg har de som tar IKT på skolen noe som heter Prosjekt til fordypning, der jeg gikk var det vanlig med utplassering ELLER ungdomsbedrift, men siden du skal ta det som privatist må du i stedet ta valgfag som er relevante til linjen du går + at de dekker timetallet.

Det mest relevante er da fagene IT1 + IT2. It1 er mest generell IT-kunnskaper. Hvordan IT brukes i dagens samfunn osv.

IT2 derimot består av 2 forskjellige lærebøker og pensum. I mitt tilfelle var det Adobe flash CS3 og Visual Web Developer express 2008 som skulle brukes og læres.

Dette er da 2 eksamener til sammen (en for IT1 og en for IT2).

 

Med stå på vilje klarer du dette glatt! Det er tross alt ikke så vanskelig når du først er interessert i det. Jeg startet og var halveis i pensumet og syntes det var veldig lett.

Grunnen til at jeg droppa ut av det var fordi jeg fant ut at jeg kunne gå rett på generell studiekompetanse. Ellers hadde jeg nok greid eksamenene veldig greit :)

 

Håper dette var litt til hjelp! Og lykke til :)

Endret av Martz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...