Gå til innhold

Høyttalere+forsterker=billig?


Anbefalte innlegg

Skulle hatt et par nye høyttalere og en ny forsterker til ikke all verdens av penger.. Vet at jeg må betale litt for å få no brukpart, men ikke hele "formua" mi

Har tenkt på NAD C320BEE som forsterker.. (Kanskje jeg må legge i litt mer kroner i den??)

Hvilke høyttalere burde jeg kjøpe?

Jeg er vel egentlig nøye på lyden. Det skal ikke høres sprengt ut, og det skal dunke ganske bra.

Har sett på cerwin vega v10f og dali 5005

Er det noe å satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle hatt et par nye høyttalere og en ny forsterker til ikke all verdens av penger.. Vet at jeg må betale litt for å få no brukpart, men ikke hele "formua" mi

Har tenkt på NAD C320BEE som forsterker.. (Kanskje jeg må legge i litt mer kroner i den??)

Hvilke høyttalere burde jeg kjøpe?

Jeg er vel egentlig nøye på lyden. Det skal ikke høres sprengt ut, og det skal dunke ganske bra.  

Har sett på cerwin vega v10f og dali 5005

Er det noe å satse på?

Hvis du er nøye på lyden så er ikke Cerwin Vega et valg, og Dali 5005 er ikke valget hvis du vil høre dunk dunk dunk.

Men med en Cerwin Vega får du nok dunk dunk.

Lenke til kommentar
Skulle hatt et par nye høyttalere og en ny forsterker til ikke all verdens av penger.. Vet at jeg må betale litt for å få no brukpart, men ikke hele "formua" mi

Har tenkt på NAD C320BEE som forsterker.. (Kanskje jeg må legge i litt mer kroner i den??)

Hvilke høyttalere burde jeg kjøpe?

Jeg er vel egentlig nøye på lyden. Det skal ikke høres sprengt ut, og det skal dunke ganske bra.  

Har sett på cerwin vega v10f og dali 5005

Er det noe å satse på?

Hvor bor du hen?

Jeg har CWDC10 og NAD216THX til salgs pga har fått dame og hun insiterer på av innkjøp av "slim-line" utstyr da dette tar seg bedre ut i stua... DU kan få dette billig av meg.

Pluss en NAD 3240PE-forforsterker.

 

Jeg lurer på hvor du bor pga NAD216THX veier sikker 20kg så den gidder jeg ikke å sende i posten... (Posten kaster pakker at og fram også..)

 

Jeg bor i Trondheim.

 

Njaal

Lenke til kommentar

Du kan få forbausende mye "dunk dunk" ut av dali 5005! Ikke i et STORT rom såklart, men i normale rom. Med Cerwin Vega får du "fleske fleske".

Å få noe som dunker MYE og fortsatt låter bra er svært vanskelig når man har et litt "stramt" budsjett. Bass er dyrt!

 

NAD 216 THX veier forøvrig ca 14,5 kg.

Lenke til kommentar

..btw.. har hatt disse høytalerene i over et år nå og må si meg veldig fornøyd.

Jeg bruker Denon AVR1602 som forsterker og jeg har funnet ut at det er så og si umulig å få disse høytalerene til å "skurre" eller sprenge elementene i dem... Det oser kvalitet av elementene :wink:

 

så vist di passer til deg og din musikk så vil jeg varmt anbefale disse.

Lenke til kommentar

jj..

advarer deg ihvertfall for å gå for noen (hificenter-billig-høytalere) som PROSON osv..

 

Har en venn som har noen proson og disse tåler ingenting før de skurrer og han har måttet bytte element to ganger..

på butikken så ler de bare av deg og sier at du har kjøpt noen "dritt" høytalere og at du ikke må forvente dg mer! :grumpy:

---så altså hold deg til klubben :wink:

Lenke til kommentar
..btw.. har hatt disse høytalerene i over et år nå og må si meg veldig fornøyd.

Jeg bruker Denon AVR1602 som forsterker og jeg har funnet ut at det er så og si umulig å få disse høytalerene til å "skurre" eller sprenge elementene i dem... Det oser kvalitet av elementene  :wink:  

 

så vist di passer til deg og din musikk så vil jeg varmt anbefale disse.

Få de til å skurre eller sprenge skulle vel ikke være så vanskelig... Bare bruk en annen forsterker.. Selv har jeg Dali 8008..

Lenke til kommentar
Har en venn som har noen proson og disse tåler ingenting før de skurrer og han har måttet bytte element to ganger..

på butikken så ler de bare av deg og sier at du har kjøpt noen "dritt" høytalere og at du ikke må forvente dg mer! :grumpy:

---så altså hold deg til klubben :wink:

Jeg har Proson og er veldig fornøyd med det. Jeg har ikke klart å få de høyttalerne til å skurre. Jeg har Proson R62 SA (i Sverige: R66 SA). Kjører de på en Marantz SR-5200.

Proson er et billigmerke ja, men de er ikke så dårlige som du vil ha det til.

 

Jeg vet om flere som har Proson, og alle har vært fornøyde med de.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...