Gå til innhold

Problem med Altibox-tilkobling med vista-maskin


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tre pcer jeg gjerne vil koble til en hjemmesentral fra Altibox. Det fungerer greit for to av dem, en med XP og en med W7. Disse to kommer jeg på nett med. Den siste har Vista, og med den fungerer det ikke. Jeg får opp nettverket over listen over nettverk, får tastet inn passordet (nøkkelen), men det står bare "uidentifisert nettverk" og "begrenset tilgang". Har prøvd "diagnostiser og reparer", men uten hell. IP-adressen er satt til dynamisk.

 

Kan nevnes at det ikke er koblet til noen ruter eller switch til hjemmesentralen. Ifølge montørene skulle det være innebygd trådløs ruter i sentralen, så det skulle visst bare være å koble seg opp. Noen som har en formening om hvordan jeg kan komme på nett også med pcen som har Vista?

 

På forhånd takk! :)

 

Edit:

 

Hjemmesentral: Altibox CPL7

PC: HP Pavilion dv7-1123eo

OS: Vista Home Premium 32-bit

Trådløst nettverkskort: Atheros AR5700

Endret av KullOs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type hjemmesentral har du? Hvilken type kryptering blir brukt?

 

Hjemmesentral: CPL7

Kryptering: WPA2 (TKIP)

 

Med AES fikk jeg ikke større hastigheter enn 2Mbit, mens med TKIP får jeg det jeg betaler for (10Mbit). Jeg har lite peiling på kryptering, så jeg satte bare på det som fungerte.

Lenke til kommentar

Har vært noen problemer med cpl7 og noen vista maskiner. Har du prøvd å laste ned nyeste drivere til det trådløse nettverkskortet ditt?

 

Ja, har sett på HP sine sider. Driverne der er eldre enn de som er allerede er installert :/ Bør jeg prøve å slette driverne og installere de eldre?

Lenke til kommentar

Sjekk enhetsbehandlingen på maskinen, finn ut hvilken type nettverkskort du har, så går du direkte til produsent av nettverkskort og ser etter nye drivere.

 

Takk for tipset.

Har nå lastet ned og installert nye drivere. Det gjorde dessverre ingenting fra eller til. Det gamle nettet funker (har også WPA2-kryptering), men Altibox funker fortsatt ikke.

 

Har du (eller noen andre) flere forslag?

Lenke til kommentar

Ta en telefon til lyse/lokal altibox partner. Få dem til å sjekke om det er ny sw tilgjengelig for hjemmesentralen din.

 

Ok. Hjertelig takk for oppfølging! Skal høre med NTE (leverandøren). Så får jeg heller mase litt mer her hvis de ikke har noen løsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ta en telefon til lyse/lokal altibox partner. Få dem til å sjekke om det er ny sw tilgjengelig for hjemmesentralen din.

 

Ok. Hjertelig takk for oppfølging! Skal høre med NTE (leverandøren). Så får jeg heller mase litt mer her hvis de ikke har noen løsning.

 

 

Hei, har akkurat samme problem som du beskriver. Har du fikset det og i tilfelle hvordan?

Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prøv å deaktiver IPv6.

 

Hvis ikke dette hjelper prøv å sett fast IP.

 

Hvis dette heller ikke hjelper så vet jeg at det har kommet ny sw til CPL7 som skal ha fikset de fleste vista cpl7 problemer. Så jeg vil anbefale deg å ringe leverandør å få problemet feilsøkt.

Endret av AUX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...