Gå til innhold

Verdi - i7 920, P6T Deluxe, OCZ 6gb, GTX295, Intel SSD


Anbefalte innlegg

Heisann. Skal til å selge min 2 år gamle PC (selvbygd) og lurte i den anledning på hva dette her greiene kunne være verdt?

 

Kabinett: Antec P182

Strømforsyning: PC Power & Cooling Silencer 750w

Hovedkort: ASUS P6T Deluxe

Prosessor: Intel Core i7 920 m/ Noctua NH-U12P SE1366 kjøling

Minne (RAM): OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB

Skjermkort: XFX GeForce GTX 295

Systemdisk: Intel X-25M 80gb gen 2 (SSD)

Harddisker: Samsung SpinPoint F1 500GB, Western Digital Caviar Black 1TB

Operativsystem: Windows 7 64-bit home edition (engelsk)

Skjerm: Dell WFP2408(?) 24" LCD

 

Sikkert ikke rare greiene men sånn som det er nå samler den egentlig bare støv hjemme hos modern.

På forhånd takk!

 

EDIT: Hva jeg betalte for den ny ja...godt spm. 17-18000 ca vil jeg tro. Uten skjerm (ny kostet vel den ca 6000). Prosessor har vært overklokket. Men står nå på fabrikkinnstillinger. Ja, så var den 2 år gammel faktisk... Årene går i surr nå som man nærmer seg 30 ;)

Endret av pheelfresh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sammenligne den med AgentSpoons perfekte PC-pakke:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711

 

Den ligger nå på ca. 7600,- og yter temmelig mye bedre. Her er det imidlertid ikke skjerm med. Slenger du på en bra skjerm på 120mhz er du oppe i ca. 10 500,- (vanlig 24" blir det ca. 9 000,-).

 

Din PC er to år gammel. Hvor mye ville du gitt for en to år gammel PC som yter mindre enn AgentSpoons? Hvis jeg måtte betalt over 7000,- for ditt oppsett ville jeg heller kjøpt nytt.

 

Mye bedre å tenke sånn enn hva utstyret kostet nytt, eller hva det koster nytt nå. Sammenlign med beste alternativ som er å få tak i idag. Ihvertfall hvis du vil selge her på Hardware.no.

Lenke til kommentar

Du kan sammenligne den med AgentSpoons perfekte PC-pakke:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711

 

Den ligger nå på ca. 7600,- og yter temmelig mye bedre. Her er det imidlertid ikke skjerm med. Slenger du på en bra skjerm på 120mhz er du oppe i ca. 10 500,- (vanlig 24" blir det ca. 9 000,-).

 

Din PC er to år gammel. Hvor mye ville du gitt for en to år gammel PC som yter mindre enn AgentSpoons? Hvis jeg måtte betalt over 7000,- for ditt oppsett ville jeg heller kjøpt nytt.

 

Mye bedre å tenke sånn enn hva utstyret kostet nytt, eller hva det koster nytt nå. Sammenlign med beste alternativ som er å få tak i idag. Ihvertfall hvis du vil selge her på Hardware.no.

 

Gode poenger :) Takk.

 

Jeg vet jo at det egentlig ikke er så relevant hva det kostet nytt. Derfor jeg ikke tok det med opprinnelig heller. Ble bare lagt til etter forespørsel.

 

Får se hva det blir til. Jeg er bare ute etter et anslag på verdi slik at jeg kan bli kvitt denne her støvsamleren...

Endret av pheelfresh
Lenke til kommentar

Oppsettet her i tråden inkluderer også OS, så pluss på en 800-1000 kr i nypris.

 

Rundt 6000 for din brukte maskin inkl skjerm synes jeg er rimelig. Og skal du først selge den kan du like gjerne gjøre det nå mens den fremdeles er verdt såpass :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Selg skjermen separat!

 

Ellers er folk her ofte litt vel pessimistiske på pris.

Jeg synes heller ikke PCen er spesielt "utdatert", GTX295 henger veldig godt med i svingene(se link), men mangler jo DX11.

 

Dette trenger dog ikke å ha så mye å si, da de fleste som kjøper pc brukt ikke har peiling på DX11 støtte eller ei, mens mye minne (1786mb) og 2-kjerners GPU, klinger veldig mye bedre i ørene deres.

 

Jeg hadde startet prisen på ca. 7500 (u/ skjerm) vist alt er i god stand og senket prisen etter det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

7500 u skjerm? Jeg kan ikke annet enn å fraråde et slikt kjøp og heller kjøpe Agentspoons anbefalte bygg.

Hvem skal kjøpe hva.

Det er snakk om selging her ! :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For å selge noe må man vel også ha en kjøper, eller hva?

Ja, men det er ikke akkurat relevant i denne casen, da det ikke er kjøper som kommer å spør hva vi synes denne maskinen.

Kort fortalt, selger som er her, ikke kjøper :p

Lenke til kommentar

For å selge noe må man vel også ha en kjøper, eller hva?

Ja, men det er ikke akkurat relevant i denne casen, da det ikke er kjøper som kommer å spør hva vi synes denne maskinen.

Kort fortalt, selger som er her, ikke kjøper :p

 

Alle får mene hva de vil, men jeg synes det er relevant for min troverdighet at jeg ikke gir kjøpsråd i en tråd som strider fullstendig mot salgsråd i en annen tråd. Trådstarter spør dessuten om verdien, ikke hvor mye han kan få lurt en uvitende tosk til å gi for bygget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...