Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hårproblem - Flass eller lus?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har i flere år hatt noen merkelige små klumper i håret. Hvis jeg drar fingrene i det, kan jeg ende opp med små eggformede klumper. De er hvite og jeg pleier å klemme dem mellom neglene. Da blir de flate, akkurat som en liten fettklump. I starten var det bare morsomt, men nå kjenner jeg avogtil mild kløe på toppen av hodet. Har sett nøye på hodebunnen og håret, men føler ikke helt at det er lus heller? Da burde det vel ha smitta kjæresten eller de andre som er nær håret mitt? :!: "Eggene" henger aldri fast i håret, de ligger alltid løst på hodebunnen.. Har sett for meg at dette faktisk er fett som blir formet slik av håret mitt, evt balsam/shampoorester?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i flere år hatt noen merkelige små klumper i håret. Hvis jeg drar fingrene i det, kan jeg ende opp med små eggformede klumper. De er hvite og jeg pleier å klemme dem mellom neglene. Da blir de flate, akkurat som en liten fettklump. I starten var det bare morsomt, men nå kjenner jeg avogtil mild kløe på toppen av hodet. Har sett nøye på hodebunnen og håret, men føler ikke helt at det er lus heller? Da burde det vel ha smitta kjæresten eller de andre som er nær håret mitt? :!: "Eggene" henger aldri fast i håret, de ligger alltid løst på hodebunnen.. Har sett for meg at dette faktisk er fett som blir formet slik av håret mitt, evt balsam/shampoorester?

 

Kontakt lege!!

Lenke til kommentar

Tviler på at det er lus, det har jeg hatt to ganger og det klør noe innihelvette, du kan ikke ta feil. Det jeg tror er at du har klødd og tatt deg for mye i hodebunnen over lang tid, og det kan ødelegge balansen og gi deg sår hodebunn. Så jeg tror det beste er om du prøver så godt du kan å la vær å klø deg i håret, og investere i en sjampo som f eks Head And Shoulders, som skal hjelpe mot flass. I tillegg finnes det en type som hjelper mot sår hodebunn, den har jeg brukt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...