Gå til innhold

Hvilken av disse Cpu'ene!


Anbefalte innlegg

Har to Xp 2500 barton prosessorer. Kan ikke teste begge, men skal ha en av dem! Så jg lurte på hvilken av dem som kan vere mest overklokkings venlig :D .

 

1: Den ene er fra et Boxed sett og er grønn.

Og dette står på den

AXDA2500DKV4D 9850658280158

AQXEA 0323SPBW

 

2: Den andre er mørk brun. (Ikke fra Boxed sett)

På den står det

AXDA2500DKV4D 9859998270910

AQXDA 0322TPBW

 

 

Takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har to Xp 2500 barton prosessorer. Kan ikke teste begge, men skal ha en av dem! Så jg lurte på hvilken av dem som kan vere mest overklokkings venlig :D .  

 

1: Den ene er fra et Boxed sett og er grønn.

   Og dette står på den

                                  AXDA2500DKV4D 9850658280158

                                  AQXEA 0323SPBW

 

2: Den andre er mørk brun. (Ikke fra Boxed sett)

   På den står det    

                                   AXDA2500DKV4D 9859998270910

                                   AQXDA 0322TPBW

 

 

                                          Takk for alle svar!!

 

 

Se på www.overclockers.com under cpu databasen og se om du finner igjen steppingene du har nevnt :wink:

Lenke til kommentar

nr 2 er ganske enkelt den beste, boxed kjølere blir testet med medfølgende kjøling og amd har som en regel at cpu'en ikke skal overstige 70c noe som er langt mer enn jeg hadde sett på som akseptabelt.

 

Jeg vet ikke om ytelsen er dårligere på boxed, men jeg har fått intrykk av dette, jeg selv kjørte med en 2100+ boxed og jeg angrer som bare det. Har nå skiftet til en orginal, denne kan man steppe mere på og den tåler langt mer enn en boxed :woot:

Lenke til kommentar

AQXEA er ofte gode, men det er AQXDA også.. nr.1 har et relativt lavt batchnr. og klokker nok ganske bra. At det er en TPBW og også ganske positivt. Jeg har en slik selv, og den klarer 2.52 Ghz enda den har et litt høyt batchnummer. (0326)

nr2 har et grusomt høyt batchnummer, så den klokker nok ikke bra til tross for at det også er en TPBW.

 

Det jeg har klart å "kartlegge" av Barton steppings foreløpig er at den tredje bokstaven etter ukenr. har mye mer å si enn på Tbred´s. Selvfølgelig har batchnr. også mye å si, så man må se på steppingen i sin helhet for å kunne avgjøre om den klokker bra eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...