Gå til innhold

Nytt skjermkort. For dårlig PSU


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig hatt problem med å kjøre forskjellige spill, som WoW og CS source uten å lagge. Så jeg bestemte meg for å skaffe meg et nytt skjermkort.

Link til skjermkort

 

Da jeg fikk det, oppdaget jeg at PCU'en min bare tilførte 250 W, mens skjermkortet trengte minst 450 W.

 

Er veldig usikker på hva slags PCU jeg skal kjøpe, så tenkte å spørre her om hjelp :) Noen anbefalinger ? :) Ser etter en som takler skjermkortet bra, og ikke er for dyr

Endret av Barkal21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke fordi systemet bruker oppgitt watt, som i dette tilfelle er 450w ifølge trådstarter, men det er fordi levrandører av gpu'er skal sikre seg mot psu av dårlig kvalitet. Derfor skriver de anbefalt strømforsyning for eksempel 450w. Så en god 400-500w psu holder lenge for deg.

Lenke til kommentar

Det er ikke fordi systemet bruker oppgitt watt, som i dette tilfelle er 450w ifølge trådstarter, men det er fordi levrandører av gpu'er skal sikre seg mot psu av dårlig kvalitet. Derfor skriver de anbefalt strømforsyning for eksempel 450w. Så en god 400-500w psu holder lenge for deg.

Nettopp. Visst han har en Ace of Sweden PSU på 500 watt, skjønner jeg at PC'en hans sliter :)

Lenke til kommentar

Min erfaring med OCZ sine psuer er relativt dårlig, greit de første månedene men seinere ganske ustabil frekvens som hopper opp og ned under last.

 

Til trådstarters behov tror jeg at denne hadde vært bra nok : Corsair TX 650W , mer enn nok watt, men vil sannsynligvis gjøre at støynivået fra Psu'en blir minimal og levetiden optimal , Kun 26db støynivå ved bruk av 455W på denne testen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...