Gå til innhold

Sender bestilling på mandag, en siste sjekk...


Anbefalte innlegg

Heisan.

Ville ta en siste sjekk med dere her i forumet før jeg bestiller på mandag. Ting som cd-rom, harddisker, skjermkort etc. har jeg fra før.

 

 

HK

Asus A7N8X Delux/GD Socket A AMD

nForce2,SATA/133,ATX,DDR,Audio,FW,2xLAN

 

RAM

2 stk.

TwinMOS DDR 512MB PC3200 400Mhz 184pins

non ECC - 32Mx8 / 16 chips,CL2,5 Winbond

 

CPU

AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

 

CPU VIFTE

Thermaltake Volcano 1

 

KJØLEPASTA

Arctic Silver

 

KABINETT

Chieftec Dragon Big Tower kabinett SØLV

Med dør, 360W power, ATX hovedkort

 

 

- Noen spesielle innvendinger mot dette oppsettet? Pc'n skal for det meste brukes til spilling.

- Vil jeg trenge noen kabinettvifter, i såfall noen som har noen å anbefale,- har ikke brukt det i mine tidligere pc'r.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp...

 

Ikke så mye å utsette på der, ser ut som et greit oppsett. Skulle jeg kommet med innsigelser måtte det være på kabinettet, men du kjøper jo det du vil ha, så det bryr jeg meg ikke om.

 

Regner med det bare er en forglemmelse fra din side men du mener Arctic Silver 3 ja?

 

Når det kommer til kabinettvifter kan jeg anbefale deg Papst som kan kjøpes hos Microplex. Jeg har 4 kabinettvifter i min maskin, 2 19dB for å blåse luft inn og 2 12dB for å blåse luft ut, begge 19dB viftene står med filter forran for å ta bort det meste av støvet som har lyst inn :p

 

Direktelinker til viftene som jeg har :

 

12dB

19dB

 

Ja, det koster litt men så er de skikkelig bra også.

 

Enjoy!

 

-Neo

Lenke til kommentar

ser ut som et svært bra oppsett det der. nesten som jeg skulle satt det opp selv :wink:

 

ja. du trenger kabinettvifter. minst to. en framme som suger kald luft inn og en bak som trekker vamr luft ut. helst flere vifter

det er plass til 6 80x80mm vifter (viss jeg ikke tar helt feil).

Lenke til kommentar
jeg ville ha bytta ut HK med et Abit NF7-S rev 2.0... mitt kommer i posten på mandag  :woot:  

 

ellers så alt greit ut...

 

Du kunne jo godt ha kommet med en begrunnelse på hvorfor du vil at han skal velge det kortet da. Man har en tendens til å bli litt forvirret hvis alle sier, "velg dette" og en annen, sier "nei, ikke hør på ham, velg dette istedet" uten at noen kommer med noen begrunnelse på hvorfor.

Lenke til kommentar
jeg ville ha bytta ut HK med et Abit NF7-S rev 2.0... mitt kommer i posten på mandag  :woot:  

 

ellers så alt greit ut...

 

Du kunne jo godt ha kommet med en begrunnelse på hvorfor du vil at han skal velge det kortet da. Man har en tendens til å bli litt forvirret hvis alle sier, "velg dette" og en annen, sier "nei, ikke hør på ham, velg dette istedet" uten at noen kommer med noen begrunnelse på hvorfor.

 

Kunne aldri blitt mer enig... heh min feil, jeg beklager.. Grunnen er at hvis du skal overklokke så er Abit NF7-S det beste i så måte... jeg vet egentlig ikkeno om asus kortet, men hvis du ikke har bruk for mange USB porter, og skal overklokke så er ihvertfall Abit kortet en sikker vinner...

Lenke til kommentar
har hørt at det asus hk er ustabilt. spesielt a7v333, men også ditt......

mitt a7v333 ga seg for noen dager siden, men får nytt på garantien.

 

Ustabilt sier du? Har jeg ikke merket noe til.

Jeg har bygd endel pc'er basert på disse 2 kortene og har enda ikke hørt ett pip fra de som eier dem. Og når det gjelder A7N8X så er det stabilt som fjell. Jeg har vært lykkelig eier av dette kortet siden det ble gjort tilgjengelig og har ikke opplevd noe ustabilitet.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. :)

 

@ NeoTech:

 

Takker for tipset om kabinettviftene, høres ut som et smart oppsett.

 

Det hadde vært fint om du kunne utdype hva du mente om kabinettvalget mitt. Grunnen til at jeg i det heletatt trenger et nytt kabinett er at det gamle begynner å bli svært 'slitt i kantene', samt at det er svært tungvint å åpne det for å komme inn i maskina.

Jeg så at de anbefalte Chieftec-kabinetter på Hardware.no. Det er mitt eneste argument for å velge dette kabinettet. Selv har jeg ikke noe greie på det, så jeg hadde satt pris på om du kunne tipse meg om noen bedre kabinetter i nogenlunde samme prisklasse. (Foruten det vanlige(floppy, lydkort, nettverkskort, cd-rom) har jeg to harddisker jeg skal ha plass til). Ønskede kriterier for et nytt kabinett er at det skal være greit å 'åpne', samt at det bør 'isolere' litt mot vifte-støyen inne i kabinettet.)

 

 

Valg av hovedkort er heller ikke gjor på grunnlag av noen bestemte kriterier. Har bare 'hørt' snakk om at dette skal være et greit kort hvis man skal klokke. Når flere av dere sier at abit er bedre til klokking, går dette da på at man har bedre innstillingsmuligheter i bios til spenningen og fsb-hastigheten? (Jeg er ute på tynn is her, men har lest litt om overklokking og da har jeg forstått at dette er to viktige parametere.)

Hvis det viktigste argumentet for å velge asus fremfor abit er at asus kommer med to usb-porter mer, men at abit er et bedre kort ellers,- tror jeg at jeg går for abit. På den maskina jeg bruker nå har jeg bare to usb-porter, og har klart meg greit med det.

Er klar over at det ikke finnes noe fasitsvar på dette, men synspunkter/tips taes imot med takk. :)

 

Begynner å bli sent nå, godnatt, og takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

jeg vil bare si at Vulcano 11 er sucky.no skal du ha bra CPU kjøler kjøp Thermalright SLK-900, artic silver 3 og med en DELTA 80x80x38 eller en 92x92x25/38 jeg har akkurat bygg'd ferdig en pc til en kamerat han har omtrent liktoppsett som deg( foruten om SLK-900 med DELTA), han har AMD BARTON XP 2500 333mhz osv. med en idel temp på 29/31grader! det er sykt! den er ufattelig bra den CPU kjølern, med en delta på 7volt bråker mindre enn en ENERMAX på fult:D Han er døds fornøyd du kan klokke som bare juling:D

 

 

Microplex har akkurat fått inn et nytt lass med SLK-900 :woot:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...SLK900&toc=3810

 

delta 80x80x38

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...812EHE&toc=5830

 

 

Tenk på det, men prisen øker med 200-300kr (kommer ann på hva du velger) for dette da men det blir 2ganger bedre kjøle ytelse som vulcano11 fra thermaltake! Håper du velger smart men har du råd så kost på deg en SLK-900 med Delta 80x80x38 det er KONGE KJØLERN :woot: over ALLE LUFT KJØLERE! :grumpy:

Lenke til kommentar
Valg av hovedkort er heller ikke gjor på grunnlag av noen bestemte kriterier. Har bare 'hørt' snakk om at dette skal være et greit kort hvis man skal klokke. Når flere av dere sier at abit er bedre til klokking, går dette da på at man har bedre innstillingsmuligheter i bios til spenningen og fsb-hastigheten? (Jeg er ute på tynn is her, men har lest litt om overklokking og da har jeg forstått at dette er to viktige parametere.)  

Hvis det viktigste argumentet for å velge asus fremfor abit er at asus kommer med to usb-porter mer, men at abit er et bedre kort ellers,- tror jeg at jeg går for abit. På den maskina jeg bruker nå har jeg bare to usb-porter, og har klart meg greit med det.  

 

Vel, er for det meste jeg som har anbefalt Abit kortet da... tro meg jeg vet hva jeg snakker om. Kortet har fri innstilling av multiplier fra 5-21 og FSB opp til 300 (hvis cpu klarer det, noe som er heller tvilsomt) og det er det desidert beste overklokkings-kortet for dagens amd. Mange sverger til epox 8rda+, men på det må du voltmodde. Jeg kan ikke annet å si enn at kjøper du abit nf7-s så kommer du ikke til å angre!

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint om du kunne utdype hva du mente om kabinettvalget mitt. Grunnen til at jeg i det heletatt trenger et nytt kabinett er at det gamle begynner å bli svært 'slitt i kantene', samt at det er svært tungvint å åpne det for å komme inn i maskina.  

Jeg så at de anbefalte Chieftec-kabinetter på Hardware.no. Det er mitt eneste argument for å velge dette kabinettet. Selv har jeg ikke noe greie på det, så jeg hadde satt pris på om du kunne tipse meg om noen bedre kabinetter i nogenlunde samme prisklasse. (Foruten det vanlige(floppy, lydkort, nettverkskort, cd-rom) har jeg to harddisker jeg skal ha plass til). Ønskede kriterier for et nytt kabinett er at det skal være greit å 'åpne', samt at det bør 'isolere' litt mot vifte-støyen inne i kabinettet.)

 

Det jeg mente var bare at JEG ikke hadde kommet til å velge det kabinettet, og det er egentlig bare på grunn av at kabinettet har dør forran, noe som er sinnsvakt irriterende, og at det er i sølv utørelse. Men du kjøper da det du vil ha. Kabinettene til Chieftech er umåtelig bra de, ikke noe å si på det. Eneste jeg mente var at jeg ikke liker utformingen. :wink:

Lenke til kommentar
har hørt at det asus hk er ustabilt. spesielt a7v333, men også ditt......

mitt a7v333 ga seg for noen dager siden, men får nytt på garantien.

 

Har hatt det kortet siden det kom ut... mest stabile jeg har hatt noengang.

 

Men nå byttes det ut med et Abit NF7-S v2 og Barton 2800.

 

:)

Lenke til kommentar
Merk at Abit NF7-S kun har 2+2=4 usb-porter, mens Asus A7N8X Deluxe har 4+2=6. Kan bli litt knapt med 4 porter mener nå jeg (tastatur, mus, scanner, printer, digitalt kamera, usb-drive ++)

hvor har du fått det fra?

har abit nf7-s v2 jeg, og jeg har 6 usb porter :p

2 innebygd på kortet bak og de andre på pin headere inni...

følger med en brakett for å få 2 til bak, og de to siste har jeg kobla til usb-forward foran :p

Lenke til kommentar

FOR ALL DEL IKKE kjøp chieftech!!

 

jeg må desverre innrømme at jeg har kjennskap til de kabinettene..

det er ikke bra..

 

hvis du går for et addtronics derimot, vil du være deg selv evig takknemmelig! :yes::yes:

 

foruten å se MYE bedre ut, har de helt suverene kjøleløsninger, i tillegg til at de er sinsykt brukervennlige. du får mye mer for pengene ved å kjøpe addtronics.

 

du finner de på www.microplex.no

noen direkte link har jeg ikke, men du finner de vad å: forside-kabinetter-addtronics :yes:

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å vente en dag eller to med bestillingen, trenger litt mer tid på å sette meg inn i saker og ting.

Dette er hva jeg heller mot nå:

 

HK

Abit NF7-S rev 2.0

 

RAM

2 stk.

TwinMOS DDR 512MB PC3200 400Mhz 184pins

non ECC - 32Mx8 / 16 chips,CL2,5 Winbond

 

CPU

AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

 

CPU VIFTE

Thermaltake Volcano 1

 

KJØLEPASTA

Arctic Silver 3

 

KABINETT

Addtronics Fulltower, Sort ET6896AB + minumum to kabinettvifter

 

 

 

Fortsett gjerne å kom med deres synspunkter, setter stor pris på det. :)

Lenke til kommentar
har hørt at det asus hk er ustabilt. spesielt a7v333, men også ditt......

mitt a7v333 ga seg for noen dager siden, men får nytt på garantien.

 

Har hatt det kortet siden det kom ut... mest stabile jeg har hatt noengang.

 

Men nå byttes det ut med et Abit NF7-S v2 og Barton 2800.

 

:)

 

det er sånn at kortet blir mer og mer ustabilt og etter et år er det vrak.....

søk på google etter asus system failed cpu test. det er nesten litt skummelt, har lest en plass at det er feil på opptil 20% av a7v333. ikke fullt så galt på a7n8x, men likevel..... :lol::lol:

Lenke til kommentar

oxo en ting til: gå heller for en slk 900 med en hyggelig 80mm på.

 

siden du spør på ok.no, må du regne med å få svar :)

 

og: med et såpass "røslig" oppsett, bør du gå for en minimum 400w psu.

dyrt er oppskrytt. gå for en lepont 420w. det er en meget god psu.

 

men hvis du er sugen på extrem kvalitet, kjøp antec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...