Gå til innhold

Test: Nokia C7


Anbefalte innlegg

Jeg stryker de argumentene som ikke gjelder for en telefon jeg :)

 

N8 FM-sender, Bluetooth 3, 16 GB innebygd minne (minnekort kan taes ut, koster lite, og kan brukes i andre telefoner senere), MYE bedre batterilevetid, for ikke å nevne 12 mp kamera (mitt 3mpx kamera tar bedre bilder uansett, MPX er INGENTING i forhold til sensorstørrelse, som er minimal på alle telefoner. Heller et 5mpx kamera på telefon med litt instillinger enn 12mpx wow-factor)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke C7, men har både N8 og Samsung Wave og min trusty N900. Har tidligere hatt diverse Androider. C7 er som en N8 uten kameraet, grovt sett. C7 er litt stiligere og mere telefon på et vis, og så har den 3 knapper i front istedet for 1 på N8.

 

N8 (C7) er en mye bedre telefon enn Samsung Wave. Bada er kult og fint og smooth og Wave S8500 har en helt fantastisk skjerm, men prøv å synke kontakter og kalender med Outlook. Kies (Samsungs verson av Ovi Suite) er full av memory leaks, og har noen features som er helt på trynet når du skal synke mellom flere PC'er. Helt under enhver kritikk for et program i 2011, og jeg tør ikke nevne MS Exchange. I tillegg hender det ofte at Bada bare stopper opp i 5-10 sekunder, helt låst, men så plutselig funker den igjen. Ikke noen show-stopper, men skikkelig irriterende av og til.

 

N8 (C7) har Ovi: Musikk, apps og navigering. Navigering er gratis, og de fleste apps er gratis, og musikken er av god kvalitet (256 bits mp3 uten noen strings attached) og er billig. Ovi musikk kan brukes direkte fra mobilen. Synking med Outlook er skikkelig, ikke noe tull. N8 (C7) oppdateres over nettet (trådløst eller 3g). Wave har bare apps, og de fleste koster grunker, ingen musikk, ingen gratis navigering, ingen oppdatering over nettet, og håpløs synking med outlook.

 

C7 og Wave er samme priskategori. Men, med C7 får du MYE mere, mye mer funksjonalitet, det kan ikke sammenlignes. Bada er smoothere enn S^3, og Bada har flere små designdetaljer som er bortimot geniale og som gjør at Bada er fin å bruke. S^3 derimot er mye bedre skrudd sammen, og har mye mer funksjonalitet, men mangler litt på den siste touchen, men det kommer.

 

Alt i alt, Nokia C7 (N8) og Samsung Wave S8500, så er C7 en mye bedre telefon fordi du får så uendelig mye mer for pengene i form av Ovi og no-nonsense funksjonalitet. Med N8 har du også kameraet som er intet annet enn rått. Kameramessig er C7 og Wave like, men forskjellige, Har ingen praktisk erfaring med EDoF, men kameraet på Wave'en er OK, men ikke bedre enn min gamle N900 (begge 5 Mp autofokus).

 

Wave, kan i butikken virke som et alternativ til C7, men når man begynner å bruke telefonene, vil man nokså fort oppdage at Wave ikke er noe alternativ i det hele tatt. Ikke misforstå, jeg liker min S8500 veldig godt, den er en nydelig telefon, og Bada er et friskt pust som jeg personlig liker mye bedre enn Android. Men, skulle jeg anbefale, så er C7/N8 de jeg ville anbefalt, også over alle Androider. Byggemessig virker C7 og Wave å være omtrent lik (glass og stål av høy kvalitet), når de er nye, men etter et halv års bruk, så holder jeg en knapp på C7 der også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke C7, men har både N8 og Samsung Wave og min trusty N900. Har tidligere hatt diverse Androider. C7 er som en N8 uten kameraet, grovt sett. C7 er litt stiligere og mere telefon på et vis, og så har den 3 knapper i front istedet for 1 på N8.

-------------

 

Et meget nyttig inlegg for en som meg, som sitter med Samsung wave. (Har de samme inntrykkene av telefonen).

Jeg sitter på gjerdet og venter på nokia e7 (hvis det ikke kommer noe mer interresant før.)

 

KUDOS til DEG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

080212_1b.jpg

Sybmian Series 60 3rd Edition FP2

nokia-n8.jpg

Symbian^3

 

Symbian har eksistert i ti år, touch har eksistert i 5 år på mobiler, Android har eksistert i 3 år.

 

Symbian kunne sett ut som Android, eller bedre.

 

samsung_i7500_android.jpg

Android 1.5, 3 år gammelt.

iphone-3g-froyo-android-2.2-375x500.jpg

Android 2.2, noen måneder gammelt.

 

Hvem så best ut i 2008? Enn i 2011?

 

Symbian har knapt rørt seg i forhold til Android.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes symbian er kjempe fint, organisert og strukturert!

Så drit i sytinga, hvorfor leser dere i det heletatt artikkelen?

 

For øvrig prøvde Wildfiren til kjæresten en ukes tid å det skal jeg fortelle dere! MAKAN TIL ULOGISK OG UENDELIG ROTETE SYSTEM OG MENYER SKAL DU LETE LENGE ETTER!

 

Vurderte faktisk å gå til innkjøp av Nexus S, men etter en ukes bruk av android: IKKE FAEN!!

 

:) thank you very much! *elvis style!

Endret av passdeg
Lenke til kommentar

080212_1b.jpg

Sybmian Series 60 3rd Edition FP2

nokia-n8.jpg

Symbian^3

 

Symbian har eksistert i ti år, touch har eksistert i 5 år på mobiler, Android har eksistert i 3 år.

 

Symbian kunne sett ut som Android, eller bedre.

 

samsung_i7500_android.jpg

Android 1.5, 3 år gammelt.

iphone-3g-froyo-android-2.2-375x500.jpg

Android 2.2, noen måneder gammelt.

 

Hvem så best ut i 2008? Enn i 2011?

 

Symbian har knapt rørt seg i forhold til Android.

 

Blant disse bildene ser N8 definivt best ut :thumbup:

Men du kunne kansje valgt noe andre bilder for Android-mobilene, de så liksom ikke så veldig spennende ut på de bildene syns jeg..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...