Gå til innhold

Pioneer FS505 - eller ikke...


Anbefalte innlegg

Først:

Jeg er fullstendig blank når det gjelder hjemmekinoanlegg. Anser meg for å være litt teknisk når det gjelder duppeditter, men...

 

Vi har en LG 42LH5000

 

Jeg er ikke på jakt etter høy lyd, men god nok lyd(resten av familien og hifi-entusiastene er nok ikke enige med meg), men skulle gjerne ha noe for å forsterke lyden fra hdpvr/tv, samtidig som jeg kan spille musikk på det, f.eks ved å koble til pcen og bruke spotify. Stereoanlegget vårt tok nemlig kvelden for en stund siden, og mesteparten av musikken jeg spiller, kommer via Spotify uansett.

 

Jeg ønsket meg lydplanke til jul, og fikk Pioneer FS-505. Jada, jeg vet det ikke er en lydplanke. Giveren ville ikke gi meg det ;-)

 

Jeg har hengt meg litt opp i at spilleren ikke har HDMI-innganger, og har ikke pakket anlegget ut av esken, fordi jeg tror at jeg vil bytte det i en spiller som _har_ HDMI. Er jeg helt på bærtur? Det må føyes til at jeg endelig klarte å koble pcen til Tv da jeg fikk pc med hdmi-utgang ;-)

 

Jeg klarer heller ikke å finne ut om jeg kan koble anlegget til internett trådløst. Å bruke kabel er uaktuelt da routeren står i en annen etasje.

 

Det skal også føyes til at vi har en helt håpløs stue med mange dører og vinduer, slik at det er umulig å plassere sofa, tv og høyttalere på en slik måte at man får fullt utbytte av lyden, tror jeg nok.

 

Oppsummert trenger jeg, eller tror at jeg trenger: HDMI-inngang(er) og Wifi-tilkobling

 

Jeg har vurdert å bytte til Samsung HT-C5900

 

Hvordan passer det inn med det jeg har skrevet ovenfor? Er det dumt å gå for 5.1-anlegg når vi ikke kan få plassert høyttalerne skikkelig uansett?

 

 

 

(edit: Lagt til lenke til Pioneranlegget)

Endret av mixelite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...