Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som kan hjelpe meg, hva gjorde jeg galt?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg er en gutt på 19 som var sammen med ei jente på straks 17.

Vi var sammen i nesten 6mnd og jeg kan ikke få fortalt hvor bra vi hadde, vi kranglet aldri selvom vi alltid var med hverandre. Alt var liksom perfekt, unntatt en ting!

 

X'n til min nye dame hang over henne, sendte meldinger, ringte og klagde osv.. han var en drittsekk mot henne da de var sammen, dreiv med andre Jenter, dro på fester uten å gidde å bry seg om henne og hun ble alltid liggenes hjemme alene å gråte.. Og selvom han drev med de her tingene så fikk han det alltid til å være hennes feil, uansett hva det var!

 

Vell, det ble slutt mellom dem og jeg var så heldig at jeg traff henne.. Vi hadde det drit bra til å starte med, men etterhvert så kunne hun plutselig begynne å gråte.. Da jeg endelig fikk det ut av henne var det at hun savnet han og at hun ville tilbake til han, men samtidig så ville hun også være his meg fordi jeg tok vare på henne og viste at jeg brydde meg om henne!

 

Men umidelbare reaksjon var jo at jeg ble litt paff, men ristet det av meg og la meg ved siden av henne og trøstet henne.. I 5 mnd trøstet jeg min kjæreste fordi hun savnet en annen en som hun ikke greide å glemme og gråt ofte i mange timer..Jeg dro en times kjøring dersom hun bare sendte melding å sa hun sleit, jeg var der alltid når hun trengte meg... Men hun ville heller ikke slutte å prate med han..

Siden hun gråt så mye så ville jeg ikke gråte mens hun gråt, det må da bli værre, så jeg gråt heller om natten og satt veldig ofte å gråt hele tiden..

 

Jeg sa det også mange ganger at dersom hun heller ville til han så kunne hun bare si det og at jeg skulle ha forståelse for det, men at jeg skulle ønske hun ikke gjorde det fordi jeg vet hun kommer til å bli såret igjen og igjen og igjen.

 

Men hun ble hos meg og sa at jeg var verdens beste gutt og at hun elsket meg.. Nå er hun borte.. Hun sa at x'n hennes ikke skulle kontakte henne mer og jeg trudde at ting ville bli bra igjen, men hun sa hun trengte tid og at hun hadde mistet følelser for meg..

 

Hva er det jeg har gjort for noe galt, var jeg for slem med henne?

Skulle jeg bare slått opp med engang?

Skulle jeg sagt at jeg gråt om natten?

Skulle jeg nektet henne å snakke med henne?

 

Hva har jeg rett og slett gjort galt :'(

Jeg skjønner ingenting og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Som sagt, vi kranglet aldri og jeg er like forelsket nå som jeg var for 5 og en halv mnd siden.. Hun er drømmedama mi og jeg vet hun savner meg :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den dama der hørtes så loco ut at det var nok best det ble slutt. Du skal ikke være en gråtepute for hennes tidligere ekser.

 

I et skikkelig forhold skal det ikke bare være DU som gir, du skal få like mye tilbake også.

Noen damer VIL være sammen med drittsekkene, selv om "vi snille" ikke skjønner hvorfor det er så attraktivt å bli bedratt med andre damer eller generellt dårlig behandlet. Er noe med morsinstinkt og ønske om å være den ene som kan forbedre den "uslepne juvelen" som gjør at kvinnfolk sender frierbrev til livstidsfanger i fengsel også.

Endret av Bytex
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele greia, men for meg så virker det som hun bare vil ha det hun ikke kan få. Og du er den perfekte typen som gir og gjør alt for henne. Det tar hun for gitt, ettersom hun ikke har strevd noe for å få deg til å oppføre deg slik ovenfor henne.

 

Det kan være lurt å spille en smule kostbar, ikke bare gi og gi, men vis at du faktisk krever noe tilbake.

 

Helt ærlig så hadde jeg ikke klart å trøstet henne etter hun hadde sagt at hun faktisk savnet eksen sin så mye at hun gråter over det, spesielt med tanke på hvordan du beskrev han.

 

Hun ser sikkert opp til han på en slags måte, som blender henne for det andre hun har opplevd med han.

 

 

Uansett, DU har ikke gjort noe galt, du har for all del ikke vært for slem. Bottom line:

 

Hun vil som sagt ha det hun ikke kan få, og de fleste jenter finner "bad-boys" som de mest attraktive. Kanskje ikke i lengden, men det har ikke noe å si, så langt tenker ikke de fleste, ihvertfall ikke i ung alder.

 

BTW: Awesome PC!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men liskom hun var bare så sinnsykt bra utenom det som skjedde..

Hun lagde middag da hun var ferdig på skolen før jeg var ferdig på jobb.. Hun handlet (Med sine egene penger)

Hun kunne vaske huset mitt uten at jeg spørte om hun kunne hjelpe meg med det og hun var der når jeg trengte hjelp med noe. Så jeg vil ikke svartmale henne helt, for hun er en awsome person og jeg elsker henne skyhøyt, men det er det der med x'n.. Liksom, jeg ligger der å trøster henne, men hun går allikevell ifra meg og sier hun trenger tid til å finne ut hva hun vil :( Da er det ikke lett å være der for henne når hun gråter og jeg ikke vet om hun i det hele tatt vil ha meg..

 

 

Puseknut: Ty<3 Skulle hatt nye skjermkort og mer HDD plass, men har ikke lagg enda så venter litt :))

Lenke til kommentar

Men takk alle sammen.. Skulle bare ønske hun kom tilbake og skjønte at jeg og hun faktisk kunne hatt en framtid sammen hvor hun var trygg og alltid ble godt behandlet, så du skrev at du ikke var sikker på om du kom til å greie å trøste henne, men det er bare meg.. Har hun det vondt så gjør jeg alt jeg kan for at det skal bli bedre, uansett hvor vondt det gjør og uansett som her om jeg ligger våken hele netter og gråter selv på grunn av det...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Skal jeg sette meg inn i hennes situasjon er det forskjellige ting som kan være tilfelle:

* Du virker som en knakande god fyr.

* Hun gikk fra deg fordi hun forstod at du fikk følelser for henne, men at hun ikke klarte å gjengjelde disse.

* Hun fikk dårlig samvittighet for at hun hele tiden lengtet tilbake til exen, samtidig som du bare ville være med henne.

 

 

Jeg har selv hatt "trøste/forsørgerrollen" i forhold (har kjørt mange turer kl 01-03 om natta med jobb 07 dagen derpå) og jeg har opplevd at selv om jeg har følt jeg har betydd mye for et menneske, så har jeg fått lite tilbake. Det er ikke alltid det å være forståelsesfull og "godta alt" er riktig - verken for deg eller henne. Du kunne feks gitt et ultimatum hvor du sier at du liker henne, men at hvis hun fortsatt savner exen, så bør dere heller kutte ut og vente en stund.. Kanskje noe ala det hun har i tankene? At hun kutter dere ut nå, frem til hun får rota på plass hodet sitt? :p

Lenke til kommentar

mhmm, det kan nok være greit det.. Men nå hun ser meg og vi er alene så sier hun at hun savner meg som faen og kan kysse meg..Jeg vil være der for henne for om hun går tilbake til han så blir hun såret, det vet jeg..

 

Trur ikke hun går tilbake til han da det virker litt som hun har skjønt hvordan han er, men hun vil ikke ha meg tilbake selvom hun sier hun ikke vil ha han og noe med han å gjøre :(

 

Noe må jeg da ha gjort feil siden hun ikke vil ha meg tilbake selvom hun sier hun ikke vil ha han heller :)

Lenke til kommentar

Det er veldig feil at du skal bare være en slags "støttekontakt" for henne også. Du får ingenting igjen annet enn gråting og vonde tanker.

 

Jeg tenker på en kjæreste jeg hadde, hun var sånn som bare skulle sitte hjemme og grine og være sårbar og slapp og orket ikke rydde leiligheten sin, ikke orka å søke på jobber fordi hun var så "gotisk og mørk inni seg".

Hun brukte meg som en slags støttekontakt og gråtepute i et halvt år før jeg bare måtte si at nok var nok, jeg digget jenta og vi matchet perfekt med tanke på musikksmak og slik, men hun var altfor emosjonellt ustabil, og det gikk ut over min mentale helse fordi jeg hele tiden bare ville at hun skulle ha det best mulig og tenkte aldri på meg selv lengre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hei!

 

Skal jeg sette meg inn i hennes situasjon er det forskjellige ting som kan være tilfelle:

* Du virker som en knakande god fyr.

* Hun gikk fra deg fordi hun forstod at du fikk følelser for henne, men at hun ikke klarte å gjengjelde disse.

* Hun fikk dårlig samvittighet for at hun hele tiden lengtet tilbake til exen, samtidig som du bare ville være med henne.

 

 

Jeg har selv hatt "trøste/forsørgerrollen" i forhold (har kjørt mange turer kl 01-03 om natta med jobb 07 dagen derpå) og jeg har opplevd at selv om jeg har følt jeg har betydd mye for et menneske, så har jeg fått lite tilbake. Det er ikke alltid det å være forståelsesfull og "godta alt" er riktig - verken for deg eller henne. Du kunne feks gitt et ultimatum hvor du sier at du liker henne, men at hvis hun fortsatt savner exen, så bør dere heller kutte ut og vente en stund.. Kanskje noe ala det hun har i tankene? At hun kutter dere ut nå, frem til hun får rota på plass hodet sitt? :p

 

Hun hadde følelser for meg også for vi var jo sammen i 5mnd og hun sa hun elsket meg og sier hun fortsatt elsker meg..

Og man merker det på personen at den elsker deg for du skulle sett smilet hennes når vi møttes i gangen på jobb/skole, det smilet er det vakkreste som finnes (jobber som IKT lærling på skolen)

 

Jomen det jeg sier er at du skal ikke BARE hjelpe henne og bry deg konstant om hvordan hun føler det, når du ikke får det tilbake fra henne..da blir du brukt, rett og slett. Les eksempelet jeg editerte inn i forrige posten min.

 

Så det nå :) Og ja, jeg er nok litt en tøffel som lar meg bli brukt litt. Skal være enig i det og hører på hva du sier (Ellers villedet vært dumt å spørre om hjelp) og jeg skal prøve å ikke være så mye "der for henne" hver eneste gang hun spør om det.. Takk :)

Lenke til kommentar

Du var rebound... Uansett hvor bra en rebound er så vil det ikke fungere. Derfor, regel nr.1, hold deg unna jenter som fortsatt ikke er over exen! Du kan være den beste fyren i verden, men det vil allikevel ikke fungere. Og når det gjelder all trøstingen; du må ikke godta slikt. Hun kan gå til venner for å gråte over exer, du skal da ikke ligge der, som kjæresten hennes, og trøste henne for en kar som hun heller vil ha over deg, men ikke får. Ikke finn deg i det! Som kjæreste skal DU være verdens beste i hennes øyne ;) Og det var du ikke når hun savnet exen sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...