Gå til innhold

Hva er mulighetene ?


Weey

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år, og går 1VG Studiespesialierende. Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal bli, så lurer på om noen her har forslag til hva mulighetene mine er. Jeg tenker på en siv.ing eller siv.øk utdanning, vil gjerne ha en jobb hvor jeg får reist mye rundt i verden. Gjør meg heller ikke noe å flytte utenlands til en storby.

 

Jeg er veldig interessert i teknologi, hvis jeg bare får høre hvordan en oljeplattform er bygd opp, så er jeg helt med. Jeg har lyst til å få en karriere hvor jeg kan jobbe internasjonalt. Drømmen min er en dag å flytte til en millionby og jobbe innen en stor internasjonal bedrift, å en dag flytte til Dubai og jobbe høyt oppe i gradene innenfor en teknologi-bedrift er selve drømmejobben for meg.

 

Noen her som vet evt hvilke retninger innen de forskjellige områdene jeg velge? Jeg har sett mye på ntnu sine hjemmesider, men klarer rett og slett ikke å bestemme meg for en spesifikk linje.

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger da ikke hjelp for å vite hva du skal bli, du har jo lagt løpet, og jeg synes du har lagt et godt løp; utfordrende, begivenhetsrikt og utviklende.

De valgene du føler du har vanskelig for å ta, trenger du ikke å ta før du er ferdig på VGS.

NTNU er nok et naturlig valg for deg, men du trenger ikke å bestemme linje før du skriver søknaden. Og før du gjør det, drar du opp dit og snakker med folk som kan orientere deg om hva du skal satse på.

Lenke til kommentar

hadde jeg bare orket å lese så mye som jeg bure :) Kan ikke skryte av arbeidsvanene mine, men ligger på toppkarakterer i de fleste fag, bortsett fra engelsk.Noe som bekymrer meg litt med tanke at studiene vil foregå på engelsk. Syns ikke selv jeg fortjener en 3er på VGS, når jeg hadde en sterk 5er på ung.s. Kommer kanskje litt an på førsteinntrykket jeg ga læreren også, men gjenstår fortsatt 1 termin med engelsk for min del :)

Endret av Weey
Lenke til kommentar

Skal du bli siving eller økonom må du være god i matte. Og da mener jeg skikkelig god. Du må også like faget og være motivert.

Jeg har ikke det inntrykket at du må være skikkelig god i matte for å bli siv.ing.

 

http://www.umb.no/studietilbud/artikkel/5-arig-master-i-teknologi-sivilingenior-vann-og-miljoteknikk

Vurder vann og miljø på umb. Vann er en ressurs vi aldri kommer til å klare oss foruten. Utrolig gode jobbmuligheter her i landet. Gode muligheter for utveksling.

Lenke til kommentar

Skal du bli siving eller økonom må du være god i matte. Og da mener jeg skikkelig god. Du må også like faget og være motivert.

Jeg har ikke det inntrykket at du må være skikkelig god i matte for å bli siv.ing.

 

http://www.umb.no/studietilbud/artikkel/5-arig-master-i-teknologi-sivilingenior-vann-og-miljoteknikk

Vurder vann og miljø på umb. Vann er en ressurs vi aldri kommer til å klare oss foruten. Utrolig gode jobbmuligheter her i landet. Gode muligheter for utveksling.

Du bør iallefall like matematikk og være interessert for å komme igjennom r1 og r2 matte på vgs. Er ikke alle som greier det heller. Og skal du på NTNU siving må du ha minst karakter 4 i R2-matematikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...