wil Skrevet 4. juli 2003 Skrevet 4. juli 2003 jepp vil sliter fortsatt, vi satt den disken som stod i broren min si maskin inn i en annen pc for å installere Windows på disken for at det iallefall skulle virke, når vi så hadde gjort alt å skulle flytte over disken til broren min sin pc igjen så ville den ikke boote, den bare restartet hele tiden, ville hverken i sikkerhetsmodus eller i vanlig modus. det kommer med meldingen på skjermen: Warning Input Signal Out Of Range. lurer litt på hva det kan være. det kan da vel ikke være komponenter som har gått allrede? den er jo bare et og et halvt år gammel, å det er ikke gjort noe med den, ikke overklokka eller noe. har nesten ikke åpnet den en gang. det er litt krise hjemme her akkurat nå for ingen vet hva problemet kan være. jeg kom kanskje på at det kunne være hovedkortet på pc`en som hadde gått, men da ville den ikke kommet så langt som den kom, å det er ikke CPU`en. tviler på at det er ram heller. skjønner ikke helt dette selv heller. maskina funka jo fint før vi begynte med reinstallasjonen. tror dere i verstefall at det kan være et virus da, som har tatt knekken på maskina? Noen tips? Håper på mange svar.
Stig-Arne Skrevet 4. juli 2003 Skrevet 4. juli 2003 Prøv med bare 1 minne brikke om gangen visst det er flere en to. Warning Input Signal Out Of Range kan virke som om skjermen ikke takler den oppløsningen eller hz`en som blir kjørt. Slik er det i allefall på min.. Kommer opp en hoppende firkant som sier at den går over hva skjermen tåler. Prøv ett annet skjermkort..
wil Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Skrevet 4. juli 2003 jepp fikk det nettopp til, kjørte inn et annet skjermkort i PC`en også reinstallerte vi, nå ble pc`en bra igjen så skal vi skifte skjermkort igjen senere. takk for svarene folkens, det var til god hjelp. nå slipper iallefall jeg å være redd når jeg for pc`en min, for da vet jeg hva jeg skal gjøre hvis noe blir feil å at jeg ikke kan installere os`et.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå