Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda Civic '91, startmotor 'klikker' men drar ikke rundt!


Anbefalte innlegg

Har en '91 mod civic som har et problem.

I begynnelsen var det slik at når jeg vridde om nøkkelen så hørte jeg bare en klikkelyd og starteren dro ikke rundt. Da brukte jeg bare å vri om flere ganger, og da tikka den gjerne 5-15 ganger før starten tok tak og dro rundt. Noen ganger klikka den bare, eller dro motoren 1 omdreining.

Nå i det siste 'klikker' bare starteren og drar ikke rundt motoren, men skulle gjerne funnet ut av dette når jeg kommer hjem igjen siden bakkestarting ikke er så moro..

 

Noen som vet hva det kan være? Og er det vanskelig å fikse dette selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke umulig at den kan fikses, dersom innslaget bare går tregt, og kontaktene ikke er brent.

 

Startmotor er ellers en slitedel, så om det er en bil man har tenkt å ha en stund ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte den fra hogger. Man kan jo spare en god del, og man kan ha flaks, eller uflaks med den "nye".

Det faller vel litt i samme kategori som brukte truser, funker jo det også men...

Lenke til kommentar

og når lønner det seg og kjøpe brukt starter? uansett om bilen er kunn gått 100000 så kan den være bykjørt og da er det mye start og stopp. hadde det vært meg hadde jeg ikke en gang nølet med å kjøpe helt ny starter. hviss man leter litt rundt på nettet kan man finne de noe billigere enn andre plasser ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+127836

det er ikke dårlig kontakt på batteripolene? i og med at batteriet er helt nytt? Kan jo være at det ikke er god nok kontakt til å overføre alt starteren trenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...