Gå til innhold

riks tv tuner - forslag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Min erfaring er at Rikstv-pakken er sjarmerende lett å sette opp. Men tror det handler om hvor sentralt man befinner seg, eller topografien på stedet en bor!?

Lenke til kommentar

Dersom TV-en din ikke støtter bakkenettet og du skal ha en separat boks, kjøp Grundig så er du rimelig sikker. De funker stabilt både ved gode og dårlige signalforhold. Selv har jeg den svarte med støtte for NRKs digitale tekst-TV og pausefunksjon, men trenger man ikke det, er den enkle/billige grå like god.

Grundig har også en PVR som vel i utgangspunktet er god, men jeg hørte nylig her på forumet om noen som hadde trøbbel med den etter siste oppdatering av software, jeg vet ikke om det er løst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slenger meg på denne siden jeg er på jakt etter det samme.

 

Syns det er heller labert utvalg mtp det jeg ser etter. Trodde RiksTV var kommet litt lenger på dette tidspunkt.

Det siste halvannet året har jeg bare brukt web-tv etter at parabolen i bygården plutselig ble tatt bort, og har ikke satt meg spesielt inni RiksTV og hva de har å tilby. Regnet egentlig med å finne en mengde tunere og diverse utstyr når jeg nå begynte å se meg rundt, men dengang ei.

 

Det jeg ser etter er en tuner med HD og opptak. Også bør den ha rask respons og ikke bruke 5 sekunder fra man skifter kanal til man ser bildet. Den bør heller ikke bråke for mye, iallfall ikke når den er slått av. Litt "susing" mens man ser tv går fint, da skrur jeg heller opp lyden.

 

De eneste aktuelle jeg har funnet er;

 

Grundig DTR 8860 - prisen på denne ligger rundt 3600-4200, alt etter hvor man finner den.

 

Sagem DTR94250HD - voldsomt sprang i prisene på denne. NetOnNet; 1990,- / Elprice; 3250,- (muligens ikke på lager der)

 

Noen som har erfaringer med disse to?

 

Jeg må, av naturlige årsaker, bruke en inne-antenne. Har lånt meg en tuner+antenne og testet at jeg får inn signal (bor midt i by med hus rundt). Men jeg skulle gjerne hengt den antennen litt høyt i vinduet pga litt "knitring" i bildet når den stod i vinduskarmen, men de jeg finner har bare 2.5m ledning. Noen som vet om antenner med 4-5m ledning?

 

Takker for evt hjelp!

 

PS! Ikke meningen å stjele tråden din, men kanskje du også får noen tips ;)

 

Edit; snakket med RiksTV og de hadde tilbud på Grundig DTR 8860 til kr 1900,- så da blir det nok den.

Endret av TechFrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...