Gå til innhold

Hvor mye koster en lader?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da jeg endelig ble ferdig med å lage en liten video i blender, trakk jeg på render(anim); etter 4 timer sjekket jeg 2 sec på om filemn var ferdig,men da slo hele pcen av seg. På grunn av lite batteri, jeg hadde plugget laderen inn, men plutselig funket ikke laderen heller, så prøvde jeg å finne ut av som hadde skjedd med laderen. Jeg så på Den dioden til laderen.jeg så at den lyset normalt.. så det kunne ikke ha vært selve laderen som var herpa..Men ledningen..jeg så nærmere etter ledninger..da så jeg at vis jeg bøyde ledningen som var nær pluggen funket ladern. men vis jeg ikke gjorde det funket ikke laderen...

 

Så hvor mye koster en ny lader?

Hvorfor ble ladern herpa sånn plutselig?

Er det trygt å bruke laderen?(har tenkt å ha den på i natt for å lage filem n ferdig(kan ta minst 10 timer før filmen er ferdig så pcen vil være på i 10 timer i natt i strekk) )

ACER Aspire 5738ZG heter pcen

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laderen til broren min sin HP maskin sluttet også nylig å funke sånn helt uten videre :S Målte ingen spenning ut fra laderen, kun inn.

 

Jeg sendte en mail til butikken jeg kjøpte fra og de sendte meg ny uten at jeg trengte å returnere, du kan jo prøve du også.

 

Hvis du kjøpte online, såklart.

Lenke til kommentar

Laderen til broren min sin HP maskin sluttet også nylig å funke sånn helt uten videre :S Målte ingen spenning ut fra laderen, kun inn.

 

Jeg sendte en mail til butikken jeg kjøpte fra og de sendte meg ny uten at jeg trengte å returnere, du kan jo prøve du også.

 

Hvis du kjøpte online, såklart.

OMG nei, kjøpte den fra ELprice. Men er det farlig å bruke den?

Lenke til kommentar

Jeg betalte 200,- på Elprice. (Da uten den ledningen som går mellom stikkontakt og lader - denne koster 200,- alene)

Da passer det bra i min situasjon..men hvordan vet jeg at den er til min pc?

 

Og går det ann å kjøpe en lader fra datakjeden?

 

(Da uten den ledningen som går mellom stikkontakt og lader - denne koster 200,- alene)

Slike ledninger pleier alle å ha veldig mange av, tror jeg har en 4-5 liggende i en skuff her :p Så det er aldri noe problem å skaffe seg

Nei ? han mener ikke den som henger sammen med laderen men den som kan kan koble av og på laderen.

Lenke til kommentar

Skal du ha en lader som har med ledning fra stikkontakt til laderen så koster det 500 kr på elprice. Elkjøp tok en 1000 lapp for samme lader sa en venn av meg. Det finnes også uorginale alternativer :)

 

Acer pc'et bruker samme lader. Nesten alle 15" bruker en 19V og 4.74A lader.. Ifølge elprice er denne laderen universal for acer pc'r, og ingen uorginal lader.

 

Om laderen du kjøper har mere Amper har ikke det noe å si :) maskinen tar bare det den trenger ;)

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Jeg betalte 200,- på Elprice. (Da uten den ledningen som går mellom stikkontakt og lader - denne koster 200,- alene)

Da passer det bra i min situasjon..men hvordan vet jeg at den er til min pc?

 

Og går det ann å kjøpe en lader fra datakjeden?

 

(Da uten den ledningen som går mellom stikkontakt og lader - denne koster 200,- alene)

Slike ledninger pleier alle å ha veldig mange av, tror jeg har en 4-5 liggende i en skuff her :p Så det er aldri noe problem å skaffe seg

Nei ? han mener ikke den som henger sammen med laderen men den som kan kan koble av og på laderen.

Det er den jeg mener også... o.O

Lenke til kommentar

omg 400 for en sånn!? men jeg vil ikke kjøpe fra nettet..er det mulig å få kjøpt fra butikker som datakjeden..osv ?

det er sikkert også billigere der.

 

Men er det noen som har erfaring med..er det brann farlig å bruke den ødelagte laderen? fordi jeg skal ha den på hele natta..og jeg vil ikke risikere brann

Lenke til kommentar

Hm, det er vel bare brudd på den ene lederen, så det verste som skjer er vel at den ikke virker skulle jeg tro.

Jo den funker om jeg bøyer den

 

PS: Pleier å ha åcen på fanget som det blir varmt..så idag natt skal jeg sette den på bordet..det blir lettere å ha ledningen bøyd

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Og jeg sier at det ikke kommer til å skj noe annet enn at den ikke lader om den blir holdt i feil vinkel :roll:

OJA, sorry.

 

Men, men hva om pcen bare sprenger i lufta fordi den har vært i strekk i over 18 timer..kan det skje ? kan den bli herpa?

Ja, det er ganske stor sjanse for at den sprenger i lufta, så du burde egentlig evakuere huset evnt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...