Gå til innhold

Trenger du virkelig antivirus?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er evigheter siden jeg har hatt antivirus på noen av maskinene mine. Etter min mening hjelper de bare hva mange virus prøver å oppnå selv, nemlig å oppta systemressurser og gjøre datamaskinen tregere.

Microsoft Security Essentials

Jeg lurer på om antivirus-produsentene selv produserer virus for å holde markedet oppe....

Virker slik på reklamene som liksom sjekker maskinen, der man har tilsynelatende uendelig med virus...

Det trenger de nok ikke ;)

Antivirus er sikkert fint for de som har 0 peil på nettvett og trykker på vær eneste link. Tho for oss mer erfarne brukere er det totalt unødvendig.

Jeg har ikke brukt noe antivirus siden w7 kom, Samt har skrudd av updates. Har aldri hatt en mer stabil og rask pc. Blue screens er totalt borte, mange programmer og spill som aldri har fungert før fungerer nå, Samt med cleanmem kan pcen stå på i månedsvis uten og bli noe treigere av den grunn!

Nei bli kvitt antivirusen, pg ta er kurs i nettvett!

Hvorfor har du skrudd av updates?

jeg har avast på min maskin, men nå ser det ut som om MSE har klart å innstallere seg(sikkert jeg som ikke tok bort haken ved siste win update)

Så her en dag når jegskulle innstallere ett eller annet kom avst opp og sa at det var entrojaner der(win32 gen ettellerannet) mens MSE ikke sa/gjorde noen ting.

er dette fordi begge er innstallert og avast står som en slik hovedvirus sak, eller er avast bedre på slikt?

hvem burde jeg avinnstallere?

Personlig liker jeg best MSE, men det er vel mer smak og behag.. Du bør hvertfall avinstallere det ene.

Endret av handerrre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis internett var eneste kilde til virus, hadde artikkelen kanskje vært inne på noe.

Jeg stoler på min egen evne til å unngå virus, men i dette inngår også automatisk scanning av minnepinner, kamera, telefoner og lignende som folk kan finne på å koble til maskina mi og kopiere/kjøre ting fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...