Gå til innhold

Noroff-elev; vurderer slutte etter første år.


sofiepett

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går 1.året design og mediekommunikasjon (tidl. multimediedesign) på Noroff, og begynner å tvile

på om jeg vil fortsette der til høsten av flere grunner;

 

* Veldig dyr skole; tar 92.000 i året.

* Føler jeg ikke får det jeg skal.

* Dårlig utstyr (som ikke er kalibrert, selv etter ett semester).

* Får ikke noen konkrete svar fra lærere. Snakker masse piss og til slutt så står du der bare som et spørsmålstegn.

* Skolen har ikke særlig godt rykte på seg.

 

I tillegg så har jeg gått 3-årig medier-og kommunikasjon på Videregående, og føler at jeg lærer omtrent det samme som på videregående. Her må det nevnes at det er flere som ikke har gått samme linje som meg, og knapt har kanskje prøvd photoshop (evt. ingenting).

 

Jeg er fullt klar over at du selv legger litt opp til hvor mye du har lyst til å lære, men etter et halvt år så synes jeg at jeg sitter igjen

med ingenting, og begynner å bli ganske så demotivert.

 

Jeg har snakket med flere i klassen og det er flere som har tanker om å droppe ut etter 1-året, og noen av dem skal søke på Westerdals.

Slik som jeg har forstått så er det vanskelig å komme inn på Westerdals, og det er ofte de som er litt eldre som kommer inn. Jeg er ikke sikker på om jeg i det hele tatt har sjans til å komme inn, i og med at jeg verken er veldig moden av meg eller har mye erfaring i fra før, - og jeg er ikke mer enn 19 år.

 

Så, har dere noen forslag på hva slags skoler som kan være aktuelle da? Jeg kunne gjerne tenkt meg en bachelorgrad etter endte studier, ha gått på en god skole, - helst ikke fagskole. Bor i Oslo, forresten.

 

Jeg er i tillegg litt nyskjerrig på webdesign, så om det er en (større) del av læreplanen så hadde det vært toppers!

 

Har også kommet inn på tanken at jeg kan blir lærling innenfor mediegrafiker-faget, men er noe usikker på om det i det hele tatt er noen som vil ta inn noen med bare videregående?

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har ingen erfaring med Noroff, men i dagens arbeidsmarked ville jeg satset på en bredere og tyngre utdannelse enn det ser ut til at du får hos dem.

Når jeg ser på oppbyggingen av studiet synes jeg det lukter svada (sorry).

Begynn heller på et designstudium ved en høyskole i Norge eller utlandet, og fyll på med IT-fag i den valgfrie delen av studiet. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...