Gå til innhold

Mikrofon til Canon LEGRIA HF M31


Anbefalte innlegg

Jeg har et Canon LEGRIA HF M31 som jeg vil ha en ekstern mikrofon til via 3,5mm jack-kontakten.

Iht. manualen må dette være en kondensatormikrofon (med ekstern strøm/batteri)og ikke mer enn 3m ledning.

 

Noen forslag på hvor jeg kan få tak i en slik?

På forhånd takk! :)

Endret av Hobbytobben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne micen er veldig god, og myyyye mindre enn Røde Videomic. :thumbup:

Den mikrofonen bruker standard accessory shoe. HF-M31 bruker Canons mini hotshoe. Du må derfor bruke Canon DM-100 mikrofon. Den er litt dyr, men lyden er meget bra. Foten har gummidemping for å redusere vibrasjoner. Det er switch for 120° stereo, 90° stereo og shotgun mono-modus. Det følger med dead cat. Ikke kjøp DM-50 fordi dette også går på standard hotshoe. Jeg bruker selv en DM-100 til mitt Canon HF-S100.

Lenke til kommentar

Denne micen er veldig god, og myyyye mindre enn Røde Videomic. :thumbup:

Den mikrofonen bruker standard accessory shoe. HF-M31 bruker Canons mini hotshoe. Du må derfor bruke Canon DM-100 mikrofon.

Ok. Ser det fins en overgang til canonfestet til kr 300,-. Men hvis det er hotshoe går man vel glipp av noen automatiske innstillinger ved bruk av zoom osv. Da er nok Canonmicen billigst og best i dette tilfellet. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg så også overgangen. I praksis blir hotshoen gjort om til en coldshoe. Fordelen med DM-100 er at det ikke er noe av/på-knapp og noe batteri i mikrofonen. Og man trenger heller ikke å strekke en kabel. Det er ikke noe automatiske innstillinger med zoom på DM-100.

 

Jeg har selv opplevd å fått noen opptak uten lyd fordi jeg glemte å slå på mikrofonen (Røde VideoMic).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...